Jag har ett litet barn, ja! (trött på kommentarer..)
Min dotter vägde 2810 g och var 47 cm lång när hon föddes. Det har tagit henne nästan 6 månader att dubbla sin födelsevikt.
Nästan varje gång jag är på vårt familjcentrum med babykafé här i byn så får jag kommentarer av dom med större barn som är där och väger.
Det låter oftast: "Vad liten och näpen hon är, hur gammal är hon nu?"
Jag skulle aldrig säga till nån med ett stort barn: "vilken stor och tjock unge du har" för det skulle låta nedlåtande..
Men jag tycker att dom kommentarer jag får om min unge oxå är nedlåtande! Kanske tar jag det personligt för att amningen aldrig kom igång och jag har mått väldigt dåligt av det, fått syrliga kommentarer när jag matat med flaska och liknande.
Ofta när jag är ute på samhället så frågar gamla hur gammal hon är och sen tror dom att jag skojar, jag blir vansinnig snart!!!
Finns det fler som råkar ut för samma sak, vad ska man svara till andra föräldrar när man får "taskiga" kommentarer? Eller är det jag som överdriver?
Grejen är den att hon ÄR liten i jämförelse med andra barn som är 2-3 månader yngre, dom är både tyngre och längre men inte slänger jag dumma kommentarer till dom för det!!
Puh, skönt att "snacka"av sig lite...
(Tror det blev rekord i antalet "kommentarer" oxå.. hihi"