• Sweetheart1986

Aktiviteter för 10-månaders?

Lite tips på vad man kan hitta på med en 10-månaders?
    Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på med min son på dagarna, tycker synd om honom då han mestadels leker själv eftersom jag inte vet vad jag ska hitta på med honom =(

Så jag mottager gärna MASSOR med tips =)

~*~Vincent 101010~*~BF 120121~*~
  • Svar på tråden Aktiviteter för 10-månaders?
  • Alexi

Rim, ramsor och sång älskar min son på nio månader. Sätt honom mitt emot dig och sjung sånger, gärna mer rörelser till. Du kan ju köpa en cdskiva med klassiska barnvisor om du behöver tips. Eller gå på en öppna förskola som har sångstund får du ännu mera tips.

• Sweetheart1986

Min lilla älskling avskyr att sitta still =/ Brukar sjunga för honom och göra rörelser till... har några skivor med barnlåtar också, men dom duger inte heller till min lilla envisa herre =(

Men tack ändå för tipset =) Kul att din son gillar det, hoppas att min också kommer göra det så småningom då jag älskar att sjunga och spela barnvisor =)

• Alexi
    Sweetheart1986 skrev 2011-08-10 11:26:48 följande:
    Min lilla älskling avskyr att sitta still =/ Brukar sjunga för honom och göra rörelser till... har några skivor med barnlåtar också, men dom duger inte heller till min lilla envisa herre =(

Men tack ändå för tipset =) Kul att din son gillar det, hoppas att min också kommer göra det så småningom då jag älskar att sjunga och spela barnvisor =)
    Men har du testat låtar som typ "klappa händerna när du är riktigt glad", "huvud, axlar, knä och tå osv", dvs sånt med rejäla rörelser till?
  • Sweetheart1986
    Alexi skrev 2011-08-10 12:47:07 följande:
    Men har du testat låtar som typ "klappa händerna när du är riktigt glad", "huvud, axlar, knä och tå osv", dvs sånt med rejäla rörelser till?
    Ja, jag har ju det... ibland gillar han det, men bara för en liten stund. Oftast hinner jag inte ens sjunga klart =/
  • Hannaliv

jag tyckte oxå min son verkade ha tråkigt när vi gick hemma i den åldern men på BVC och öppna förskolan sa de att barn i den åldern är helt nöjda med att "bara" va hemma. Allt är ju nytt och spännande. Bara att få röja bland kastruller ocha nnat i köket kan ju va kul en bra stund. Krångla inte till det och ha inte dåligt samvete för han lider inte av att leka själv. Du finns ju ändå där om han behöver dig och då visar han ju det :)

• Alexi

Just det, det är ett bra tips, som Hanna ovan skriver om, skapa en låda eller skåp i köket som är hans, där han kan få röja bland bunkar, slevar osv.

• Sweetheart1986

Ja, det kan jag ju göra! Han gillar mitt skåp med Tupperwere burkar =)
    Han tycker ju också om slevar och andra redskap =D
    Tack för det tipset! Solig

Svar på tråden Aktiviteter för 10-månaders?