• Bye baby Bunting

Vad är dominant - submissive?

Jag har en ganska generaliserande bild av vad det är. En bild som inte känns det minsta lockande. Jag ser framför mig en typ i läder med piska och olika tortyrredskap som totalt förnedrar en annan person (avpersonifierad) med gagball och klädnypor krälandes framför den dominanta personen. Maktspel handlar det väl helt klart om, men ge mig en mer nyanserad bild och förklara gärna vad det innebär med personliga erfarenheter.

Skulle jag träffa någon som sa sig vara dominant med den bild jag har nu, så skulle jag springa åt andra hållet. Skulle jag träffa någon som sa sig vara submisive skulle jag skratta och tro att de var totala mesar som inte klarade att ta ett enda initiativ eller att de haft en riktigt taskig barndom...

Vad är det som gör det så lockande?

Vad innebär det för er?

Och innan min inbox fylls med förslag, så nej, jag vill inte testa. Jag vill reda ut begreppet.

• Svar på tråden Vad är dominant - submissive?
  • Bye baby Bunting
    Anonym (BD/SM) skrev 2011-08-11 20:34:40 följande:
    Jag levde ihop med en man som var dominant och jag den undergivna. Jag vill dock ha det som en extra krydda och inte leva i en 24/7 relation som han ville. Innan jag träffade honom hade jag enbart varit med om smisk på rumpan med handflata o piska, dragen i håret osv. Han däremot öppnade en helt ny värld för mig.  Jag fick bland annat paket budade till jobbet som kunde innehålla direktiv om vad jag skulle göra,

Men som sagt jag tröttnade lite på det hela eftersom jag mer var intresserad av det som en extra krydda och inte 24/7.

Jag är dock såld på det hela och det tänder mig oerhört mycket. Själv är jag inte intresserad av att dominera någon utan jag trivs som fisken i vattnet som undergiven.
    Paket till jobbet? Det låter faktiskt rätt spännande

I ditt 24/7 förhållande märkte du ngt av hur du förändrades som person i det eller det påverkade dig inte alls?
  • Anonym (BD/SM)
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-11 21:07:25 följande:
    Paket till jobbet? Det låter faktiskt rätt spännande

I ditt 24/7 förhållande märkte du ngt av hur du förändrades som person i det eller det påverkade dig inte alls?
    Man går ju in i en roll kan man säga, så nej jag förändrades inte. Inte mer än att jag tröttnade, kändes inge kul, ville som sagt ha det mer som en krydda och inte 24/7.
  • Bye baby Bunting

Jag är fortfarande inte nöjd. Kanske dags att Wallraffa lite...

• Ernst Hugo

Nå BbB, blev du nåt klokare? - i rent undervisningssyfte Flört

Come on katten - det svänger ju...
  • Bye baby Bunting
    Ernst Hugo skrev 2011-08-11 21:32:06 följande:
    Nå BbB, blev du nåt klokare? - i rent undervisningssyfte Flört
    Rent utbildningsmässigt så är jag nog inte fullärd än, men snart
  • Ernst Hugo
    Bye baby Bunting skrev 2011-08-11 21:31:27 följande:
    Jag är fortfarande inte nöjd. Kanske dags att Wallraffa lite...
    Tänk på att även med god omsorg blir skinkorna lätt röda........
    Come on katten - det svänger ju...
  • glad i livet

Som en föregående skribent säger, att helt få släppa kontrollen och bli helt ompysslad. Ljuvligt. Och veta att han kan göra vad han vill, krossa mig totalt och aldrig vara orolig att han skulle missbruka sin makt över mig. Finns sån oro blir det ju inte så bra. Men kittlingen i att veta att mitt liv ligger i hans händer är underbar. För att återgå till ts fråga om man ändrar sig och så, nä, jag tycker inte det. Jag och min partner är jämställda både till vardags och sexuellt. Är vårt samspel som fungerar bäst när vi gör som vi gör. Vi bråkar, grälar och har roligt som de flesta.

• Bye baby Bunting

Det är så förvirrande och så stort. Jag har ingen aning om vad hälften av begreppen står för.

• Bye baby Bunting

Wallraffing report: Jag är faktikt inte här för deras skull. Jag är här för min skull! Jag har faktiskt sagt att jag inte vill ta hand om någon. Jag är dominant i vardagen och får jag inte som jag vill, då må demonerna drabba dig
    men i vissa avseenden vill jag liksom de flesta lätta på kontrolllen. Men vad hjälper det när jag möter velpottor och ev potentiella konstnärer framför kameran. Jag känner mig varkern befriad eller lustfylld...

• Bye baby Bunting

Voi, voi, vad jag är i n00bsens våld. Jag spillde mer nän halva min histtoria på någon som visade sig vara mindre dominant än grannens mopps

• Bye baby Bunting

Till de riktigt hc som ber mig vara deras  Sub:Space, vad har jag gett mig in på^^

• Anonym

Vad är detta ? Det här är inte jag eller? Jag blir till en raggdoll i hans händer.
     Han säger till mig vad jag ska göra, när jag ska göra det, och hur, jag tiittar lydigt upp ihans ögon och gör vad han ber om inte för att jag måste utan för att jag vill. Varenda fiber i min kropp vill. Jag lyder och jag njuter av det.

Jag som alltid har kämpat för att ha rätten att inte vara som alla andra, jag som har haft en integritet värre än fortnox...

Men, behöver jag verkligen rucka på det? Det handlar om sex, rå sex och inte om min personlighet. Jag är fortfarande en självständig kvinna och det har inget med att göra med mina övriga val i livet. Jag skulle lätt kunna vara en switch. Det har inget med att göra att jag kväser min fria vilja. Jag gör detta av min högst egen vilja. Jag böjer min hals bakåt och tar emot...

• MindFucker

Etiketter.
    Alla dessa etiketter Glad

• Anonym (lycklig)
    Anonym skrev 2011-08-13 06:41:14 följande:
    Vad är detta ? Det här är inte jag eller? Jag blir till en raggdoll i hans händer.  Han säger till mig vad jag ska göra, när jag ska göra det, och hur, jag tiittar lydigt upp ihans ögon och gör vad han ber om inte för att jag måste utan för att jag vill. Varenda fiber i min kropp vill. Jag lyder och jag njuter av det. Jag som alltid har kämpat för att ha rätten att inte vara som alla andra, jag som har haft en integritet värre än fortnox... Men, behöver jag verkligen rucka på det? Det handlar om sex, rå sex och inte om min personlighet. Jag är fortfarande en självständig kvinna och det har inget med att göra med mina övriga val i livet. Jag skulle lätt kunna vara en switch. Det har inget med att göra att jag kväser min fria vilja. Jag gör detta av min högst egen vilja. Jag böjer min hals bakåt och tar emot...

Bra skrivet :) håller fullt med dig även om jag är hans lydiga i sängkammaren betyder inte detta att jag inte kan vara den som tar andra beslut... Jag är en väldigt dominant kvinna i mitt vardagsliv men inte i sängen... Men det gör mig lycklig att kunna behaga min man och att han tar hand om mig på detta sätt
Svar på tråden Vad är dominant - submissive?