Vi som funderar på att byta yrke efter 30
Är inte 30 men blir den om 1 och ett halvt år så tycker att jag kan kvala in här ändå..
Har alltid älskat att arbeta och hatat att gå i skolan. Eller skolan var kul men det var mest för den sociala biten. Är inget duktig på att plugga och har ingen självdisiplin. Fick bra betyd i dom ämnen som var praktiska och där jag kunde prata.
På gymnasiet läste jag till undersköterska och trots mina dåliga betyg så hade jag en fast tjänst innan studenten. (Enda i klassen som hade det.)
Jobbade ett år inom äldrevården och älskade det men ville testa nytt. Blev erbjuden en projektanställning som ungdomsledare och begärde tjänstledigt för att testa detta. Var jätte kul men för slappt för mig. Jag vill att det händer saker runt mig och att jag kan utvecklas inom mitt yrke.
Gick tillbaka till äldrevården och testade även på hemtjänst yrket. Gillar att ta hand om människor.
Var fackombud på jobbet, var resurs oerson inom palliativvård och hade andra ansvarområden som gjorde att jag ökade ganska så bra i lön.
Valde sen efter några år att flytta till en större stad där jag fick jobb inom en bemanningsgrupp för undersköterskor där vi survade äldreboende, hemtjänst, funktionshinder och dagverksamheter, Var toppen att få jobba med allt och hoppa runt men...
Är sen 10 månader mammaledig och i januari så kommer syskonet.
Vet inte vad jag vill göra när det är dax för mig att jobba men känner att jag vill vidarutvecklas men samtidigt så lockar inte studielån. Så vad göra??