• Iryelle

Septembermammorna 2011

Hej!

Nu börjar fler och fler bebisar tiita ut och det är hög tid för en uppföljningstråd till BF september 2011 och jag hoppas alla mammor hänger på, självklart får även andra mammor vara med, ju fler desto roligare.

Dela med er av ALLT som ni känner för

Gamla tråden finns på: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m56318713.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-11 14:13
    En födelsetråd har lagts upp på: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60432748.html
    Där kan ni skriva in datum när era små telningar har kommit.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 20:59
    Födelsetråden har flyttat till forumet. Ny länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60432748.html

• Svar på tråden Septembermammorna 2011
  • Lillywhite

Kliver in i tråden nu då vår dotter tittade ut i torsdags! :)

Ska bli kul att följa alla nu när många bebisar verkar vara på väg!

Dottern vägde 3210 gr, 48 cm och kom i 38+0 med en väldig fart för att vara förstföderska- värkar hemma ca 6 timmar därefter in på förlossningen för att veta att jag var fullt öppen och skulle börja krysta- 2 timmar efter att jag kom in var lillan ute. :)

Vi är fortf kvar på BB hotellet men ska få åka hem nu på fm om läkaren godkänner- lite läskigt! :P

Dock är jag lite rädd att hon har gulsot på gång... Tycker jag ser en antydan till gul ton.. Hoppas jag ser i syne! ;)

• lillagreizn
    Lillywhite skrev 2011-08-27 07:20:00 följande:

Dottern vägde 3210 gr, 48 cm och kom i 38+0 med en väldig fart för att vara förstföderska- värkar hemma ca 6 timmar därefter in på förlossningen för att veta att jag var fullt öppen och skulle börja krysta- 2 timmar efter att jag kom in var lillan ute. :)

Vi är fortf kvar på BB hotellet men ska få åka hem nu på fm om läkaren godkänner- lite läskigt! :P

Dock är jag lite rädd att hon har gulsot på gång... Tycker jag ser en antydan till gul ton.. Hoppas jag ser i syne! ;)
    Gud vad roligt Grattis :)
  • melwin11

Grattis grattis!
  • lillagreizn
    Helt underbart att få vara hemma Glad Lillknodden verkar älska sin spjälsäng för det är nästan aldrig nå protester, han sover mer eller mindre där hela nätterna. Annars så tycker jag att han har blivit sjukt lugn sen vi kom hem, inte alls lika gnällig som på sjukhuset! Han äter ungefär var tredje timme ibland varannan och han har slutat grisa Skrattande Förut när han åt grisade han ner kläderna mig och allt som var i närheten och nu blir inte ens tröjan blöt. Halleluja moment.

Igår var jag på affären och skulle leta byxor åt han, men verkar då inte vara några i storlek 44 som passar, dom är alldeles för stor i midjan!! Sen säljs det inge mindre byxor här  i stan så vet inte vad jag ska göra, vi har tid hos bvc på tisdag och dit vill jag inte gärna åka med han utan byxor Obestämd
  • Heffa

Kallevallevanna: jag har bara erfarenhet av hur min lillasyster och senare hennes dotter reagerade när de fick småsyskon. Det var en väldigt jobbig period som höll i sig i ett par år. Jag har tyvärr inga tips, här kopplades det in psykolog då min syster behövde hjälp att hantera det hela. Hur gammal är din dotter?

• Frelin

Tror jag börjar förstå varför hon inte vill sova i sin säng.
    Senaste dagarna har hon dragit upp benen mot magen o tagit i så hon blivit
    alldeles röd i ansiktet. Hon skriker ju inte särskilt mycket utan blir tyst så fort man har henne i famnen.
    Så inte tänkt på att det kanske är kolik. Men så googlade jag lite på kolik igår eftersom jag misstänkte att hon hade ont i magen när hon drar upp benen o tar i så där. Och det är tydligen en av symtomen.
    Hon får ju liksom ingen ro att somna helt när hon har ont så inte konstigt att hon blir kinkig :(
    Vet inte om det är värt o testa Minifom? någon som har erfarenhet av det?

Mammas lilla  prinsessa

• M y
    Frelin skrev 2011-08-27 15:27:43 följande:
    Tror jag börjar förstå varför hon inte vill sova i sin säng.
    Senaste dagarna har hon dragit upp benen mot magen o tagit i så hon blivit
    alldeles röd i ansiktet. Hon skriker ju inte särskilt mycket utan blir tyst så fort man har henne i famnen.
    Så inte tänkt på att det kanske är kolik. Men så googlade jag lite på kolik igår eftersom jag misstänkte att hon hade ont i magen när hon drar upp benen o tar i så där. Och det är tydligen en av symtomen.
    Hon får ju liksom ingen ro att somna helt när hon har ont så inte konstigt att hon blir kinkig :(
    Vet inte om det är värt o testa Minifom? någon som har erfarenhet av det?

Mammas lilla  prinsessa

Frelin:  Vilken ljuvlig liten flicka du har,så himla fin
    Hoppas hon blir bättre i magen snart, har du provat med minifom droppar? sen måste jag tipsa om "windi" en kompis till mig har en sådan och den hjälpte hennes dotter jätte bra. www.windi.nu

• Iryelle
    betula skrev 2011-08-26 23:09:32 följande:
    Vad jag längtar till att hitta rutiner för att få allt att funka och att lära känna individen som bökar runt i magen på mig Hjärta Hade ni övat nåt m hundarna o vagnen innan liten kom? Jag har haft planer och funderingar på det i evigheter, men får aldig tummen ur. Känner mig "dum" på nåt vis att gå m tom vagn... :/

Härligt att hon växer! Tycker vi borde få se lite mer bilder ;)
    Jag har också funderat på det och har självklart inte övat pga att det känns lite löjligt. Har funderat på att prova enbart med vagnens "skelett", utan ligg/sittdel alltså. För då kommer ingen tro att man redan fått barn iaf.
  • Iryelle

Vad kul (och nervöst) att få åka hem :)
  • Iryelle
    M y skrev 2011-08-27 15:51:11 följande:

Frelin:  Vilken ljuvlig liten flicka du har,så himla fin
    Hoppas hon blir bättre i magen snart, har du provat med minifom droppar? sen måste jag tipsa om "windi" en kompis till mig har en sådan och den hjälpte hennes dotter jätte bra. www.windi.nu

En liknande sån hade en väninna till mig. Verkar inte ha varit så vanligt i sverige innan eller är jag helt ute och cyklar? (Min kompis fick sin ifrån Ryssland.)
Svar på tråden Septembermammorna 2011