Inlägg från: Drömmarmamman |Visa alla inlägg
  • Drömmarmamman

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Hej på alla!

Jag åkte in på falsklarm i vecka 36+2! Hade haft molvärk nertill i magen och när jag pratade med förlossningen så sa hon "Ja, jag vet precis vad för typ av smärta du menar. Det låter precis som om det håller på att starta upp".

Sedan blev jag inskickad för koll om vattnet gått.

När jag ligger med CTGn får jag (vad jag tycker) regelbundna värkar även om de inte är så starka. Typ 60+ på apparaten.

Men döm om min besvikelse när test visar att vattnet inte har gått, och tappen är långt bak, hård och bara öppen 1 cm (som den har varit i några veckor nu)... Så det var bara att åka hem med smärtan och barnmorskan ord ekande i huvudet; "Vi vet ju inte om du kommer gå till vecka 40 den här gången".

Son nummer ett kom 39+6, dagen före BF
    Son nummer två kom i 38+6, 7 dagar före BF

Såklart ska denna lilla kille ge mig falsklarm! Pinsamt att kalla in barnvakt och allt och sedan bara få blåsa av allt. Det hemska är att efter det så har allt varit kolugnt. Det är som om bebisen la sig till rätta och verkligen började trivas på riktigt därinne. Jag sitter med mängder av sammandragningar, men inte värkar.

Men efter det falsklarmet har jag mått sådär dumt bra...! Så nu känns det till och med bättre (!) än innan falsklarmet. Jag är uppe och rör på mig, springer på IKEA, på utflykter, bär tunga saker och springer i trappor så gott som dagligen.

Men ingen bebis än :(

Jag slår vad om att Murphy's lag kommer göra att jag med detta barn kommer gå fram till maxtiden 42+0 här i Västmanland och sedan få tvinga ut ungen:) Man kanske ska hota om indragen veckopeng om han inte behagar titta ut snart? :P

• Drömmarmamman
    Drömmarmamman skrev 2011-08-25 15:14:41 följande:
    Hej på alla!

Jag åkte in på falsklarm i vecka 36+2! Hade haft molvärk nertill i magen och när jag pratade med förlossningen så sa hon "Ja, jag vet precis vad för typ av smärta du menar. Det låter precis som om det håller på att starta upp".

Sedan blev jag inskickad för koll om vattnet gått.

När jag ligger med CTGn får jag (vad jag tycker) regelbundna värkar även om de inte är så starka. Typ 60+ på apparaten.

Men döm om min besvikelse när test visar att vattnet inte har gått, och tappen är långt bak, hård och bara öppen 1 cm (som den har varit i några veckor nu)... Så det var bara att åka hem med smärtan och barnmorskan ord ekande i huvudet; "Vi vet ju inte om du kommer gå till vecka 40 den här gången".

Son nummer ett kom 39+6, dagen före BF
    Son nummer två kom i 38+6, 7 dagar före BF

Såklart ska denna lilla kille ge mig falsklarm! Pinsamt att kalla in barnvakt och allt och sedan bara få blåsa av allt. Det hemska är att efter det så har allt varit kolugnt. Det är som om bebisen la sig till rätta och verkligen började trivas på riktigt därinne. Jag sitter med mängder av sammandragningar, men inte värkar.

Men efter det falsklarmet har jag mått sådär dumt bra...! Så nu känns det till och med bättre (!) än innan falsklarmet. Jag är uppe och rör på mig, springer på IKEA, på utflykter, bär tunga saker och springer i trappor så gott som dagligen.

Men ingen bebis än :(

Jag slår vad om att Murphy's lag kommer göra att jag med detta barn kommer gå fram till maxtiden 42+0 här i Västmanland och sedan få tvinga ut ungen:) Man kanske ska hota om indragen veckopeng om han inte behagar titta ut snart? :P
    Glömde nämna att jag idag är inne på 37+2, och beräknas föda 12 september. Men själv är jag inställd på oktober barn. MINST, kanske till och med november, bara för att liksom...!
  • Drömmarmamman

Ingen bebis än. Faktum är att jag knappt känner något alls! Visst, bebisen rör sig så det är igen fara, men sammandragningar oh förvärkar är liksom blahablaha...!

Så jag har ställt in mig på oktober bebis stenhårt. Trots att jag ät beräknad till 12 sept. Grattis till er som fått era fina små och kämpa på ni som sitter i min sits!

• Drömmarmamman

Det mest irriterande är att jag kan ha regelbundna sammandragningar. Men de gör ju liksom inte alls ont! Så det är ju bara att ignorera tills dess att man inte står ut, och nu kan jag göra i princip vadsomhelst med dessa sammandragningar, så nada:/

Dessutom tittar jag efter slemproppen, då den gick före allt startade med båda pojkarna. Men det känns väldigt avlägset just nu.

Åh vad jag är avis på er som fått era ;)

• Drömmarmamman

Vecka 39 igår (innan 12slaget idag), och INGET! Börjar tvivla på att det är en unge därinne:) GRATTIS till nya bebisar!

• Drömmarmamman

Var på koll i torsdags, livmodertappen oförändrad från förra gången.... 1 cm öppen och omogen. Suck! (Ingen verkar läsa det jag skriver, men på något vis är det tröstande att bara skriva också:) )

• Drömmarmamman

tack vad ni är gulliga:D Som sagt, kände mig lite som en outsider som försöker smita in här och var. Jag har inte varit med så länge heller. Jag har BF 12 september och har redan varit inne på ett falsklarm. Båda mina söner kom före BF (1 dag respektive 7 dagar), så nu känns det oerhört drygt:)

Såklart trodde man ju att tredje också skulle komma supertidigt så vi har allt redo med panik-barnvakt och allt när vi ska in. Men inget. Och sedan falsklarmet så känns det som om jag inte är gravid längre. Knappt sammandragningar, ingen foglossning att snacka om eller NÅGOT! Det enda som är kännbart är att jag har lågt blodvärde.

Så nu är det riktigt segt.

Jag blir så avis på alla som fått sina små här också! Min man är jättenervös och går i sömnen nästan varje natt. Häromnatten skulle han upp och tala om för mig att det var dags och att vi var tvungna att åka:) När jag sa att jag visste när det kommer vara dags blev svaret; "Men tänk om han kommer och så är vi inte där"

Jodå, vi kommer garanterat vara där när han kommer.

Min man är lite rolig när han sover:)

• Drömmarmamman
    jollekatrin skrev 2011-09-03 18:16:54 följande:
    Drömmarmamman- ja känns som att det är lite svårt att få respons här ibland. Hemma hos oss händer det grejer nu sambon skriver sov och mat schema för våran son som farmor skall få. Sen blir det dubbel checka bb väskan och försöka klara av värkarna. Hoppas det inte tar för lång tid innan han är här nu!
    Vad roligt!! Vi har inte ens skrivit scheman för barnen än, för jag är så skeptisk till att det ska sätta igång alls, har hela tiden sagt att den här ungen kommer vi få tvinga ut!

Lycka till för er, verkligen!!
    alven85 skrev 2011-09-03 18:14:37 följande:
    ha ha!!! "skrattar högt" Vilken rolig karl... fast jag hade nog blivit lite skrämd om min karl skulle hålla på så om nätterna! Glad
    Han har en förmåga att vara uppe och gå och prata om nätterna, så man sover ju lite oroligt. Det härligaste var när han som sagt, skulle säga till mig att det var dags och att vi skulle åka, samt tog det nya babyskyddet vi köpt till bebisen och bar iväg med ut i hallen. Jag fick kalla tillbaka honom :)
  • Drömmarmamman

GAH! Jag blir knäpp snart!

Jag har en del ordentliga sammandragningar, men inga som verkligen kan indikera på att det är dags.

MEN!!!! Jag får ett migränanfall om dagen till råga på allt! Innan fick jag migrän kanske 1-2 ggr i månaden som värst. Och det är konstanta anfall över flera timmar, inte alls likt det jag haft innan som faktiskt gick över när man tog sina migräntabletter.... Orkar inte gå runt och vara hög på Citodon nu (det jag fick utskrivet under graviditeten för mina migränanfall)....!

Less! Nu är allt färdigt inför bebisen också. Vi har liksom boat klart, det finns inget kvar att sysselsätta sig med.

• Drömmarmamman
    NIÑITA skrev 2011-09-06 08:19:34 följande:
    ska nu àka in till bb pà vändningsförsök , eftersom bebben làg tvärs över magen pà senaste UL. lite nervös är man allt.... kan ju hoppas att det utlöser en fl sà vi fàr snusa bebbe snart lycka till ni andra.
    Oj! hoppas allt går bra då:)

Här är det lugnt, har som vanligt molvärk som inte verkar vilja bli starkare eller kicka igång något. På fredag är nästa besök hos barnmorskan och måndag är det BF. Jag har helt förlorat tron på att bebisen vill ut själv alls. Vi kommer få tvinga ut honom. Synd, då jag gillar att de andra startat spontant.
  • Drömmarmamman
    Siie skrev 2011-09-07 00:55:34 följande:
    Är nu på förlossningen, utplånad och öppen 4 cm.. Så snart blir det bebis..

Och fy fan vad ont det gör.. Återkommer :)

Kram

Är +4 nu idag onsdag..
    AVIS! Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra!

Här har man massa förvärkar. Men inga vill ta i och göra ordentlig nytta! 39+1, så man borde nog inte klaga (än).
  • Drömmarmamman

Grattis till bebisarna!! Är någon ens gravid härinne fortfarande? :)

Imorse gick slemproppen, och lite mer nu så nu hoppas jag på att det inte är långt kvar! Men har inget sagt till maken än då han redan är lagom spänd och på sin vakt.

• Drömmarmamman

Imorse kändes det som en karatespark i magen och vattnet gick! 13.08 är vår lilla Kevin född!

Jag fick inte ut moderkakan så jag fick sövas och ta ut den. Ny myser vi på BB:):)

• Drömmarmamman

Vi ligger kvar på BB då jag fick operera ut moderkakan, den ville inte släppa samt att jag hade dåligt HB som blev uruselt efter 1,6 L förlorat blod. Så kan det gå. Kevin vill inte amma riktigt även om han verkar hungrig så vi får kämpa där med. Men mysigt är det att ha honom hos mig i alla fall :)

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(