Regelbunda värkar som avtar??? :(
Hej på alla!
Jag åkte in på falsklarm i vecka 36+2! Hade haft molvärk nertill i magen och när jag pratade med förlossningen så sa hon "Ja, jag vet precis vad för typ av smärta du menar. Det låter precis som om det håller på att starta upp".
Sedan blev jag inskickad för koll om vattnet gått.
När jag ligger med CTGn får jag (vad jag tycker) regelbundna värkar även om de inte är så starka. Typ 60+ på apparaten.
Men döm om min besvikelse när test visar att vattnet inte har gått, och tappen är långt bak, hård och bara öppen 1 cm (som den har varit i några veckor nu)... Så det var bara att åka hem med smärtan och barnmorskan ord ekande i huvudet; "Vi vet ju inte om du kommer gå till vecka 40 den här gången".
Son nummer ett kom 39+6, dagen före BF
Son nummer två kom i 38+6, 7 dagar före BF
Såklart ska denna lilla kille ge mig falsklarm! Pinsamt att kalla in barnvakt och allt och sedan bara få blåsa av allt. Det hemska är att efter det så har allt varit kolugnt. Det är som om bebisen la sig till rätta och verkligen började trivas på riktigt därinne. Jag sitter med mängder av sammandragningar, men inte värkar.
Men efter det falsklarmet har jag mått sådär dumt bra...! Så nu känns det till och med bättre (!) än innan falsklarmet. Jag är uppe och rör på mig, springer på IKEA, på utflykter, bär tunga saker och springer i trappor så gott som dagligen.
Men ingen bebis än :(
Jag slår vad om att Murphy's lag kommer göra att jag med detta barn kommer gå fram till maxtiden 42+0 här i Västmanland och sedan få tvinga ut ungen:) Man kanske ska hota om indragen veckopeng om han inte behagar titta ut snart? :P