• pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

jag hade regelbundna värkar från 22-01 inatt... "visste" att det var på gång för de va exakt så de startade med sonen... sen bara försvann allt o jag somna o sov hela natten... nu är allt borta:(

Nån som haft så? O hur lång tid tog de isf?

Va fan, jag skulle ju in o föda barn idag ;) Grymt frustrerande...

Känner lite smått molvärk nu men absolut inte som inatt!

• Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(
  • Fr1dlyst

Precis så hade jag det.. Hade tom pratat med förlossningen och skulle komma in, la mig och vilade och somnade. Vaknade på morgonen och då hade det avtagit.. Hade värkar under dagen som gick och på kvällen var det regelbundet och fick en pojk på natten- =)

Vila dig och ta lite prommenader under dagen, ät ordentligt.

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • pusskalas

wii... då kanske det är nära iaf :) Ska storstäda hemma idag...:)

• gotaland

jag hade värkar regelbundna värkar hela måndag natt, försvann på dagen, likaså tisdag och onsdag och torsdag natt de försvann på dagarna. Fredag några på dagen, regelbundna på natten, ringde förlossningen lördag morgon de sa att jag skulle komma in. La på telefon och de regelbundna värkarna försvann, kom lite då och då. Ingen idé att åka in. Sonen kom 22,40 på kvällen och jag åkte in 17,40 och var då öppen 8 cm... Gissa om jag var helt slut efter den veckan + att jag gått över tiden 11 dagar.. Vrak kan man också kalla det.

• WAAC

Samma för mig, inatt var jag helt säker på att det var dags, kl 5 i morse så avtog det. Nu har jag knappt sammandragningar. Mitt tredje barn, så jag kände mig helt säker...

• pusskalas

jag vetesjutton alltså... känner ingenting längre:(
    Är bara trött o mår illa!

• pusskalas

nån mer som känner igen sig?

• ÖnskarHoppas

Jag har ganska täta sammandragningar varav vilka några gör rätt ont och några knappt känns. Imorse kom en liten bit av slemproppen. Igår var jag hos BM och jag var öppen för ett finger, totalt uppmjukad och framåtriktad. Men det händer inget mer. Jag har mått illa och varit lite yr idag också. När jag skulle få första barnet höll värkarna på i 4 nätter först och sen sista vändan tog 36 timmar innan hon kom ut med sugklocka.

Jag är SÅÅÅ frustrerad nu! Trodde och hoppades på att det skulle gå fortare denna gången men det ser inte ljust ut. Dessa "värkar" är inte ens en fjärdedel av va d det var förragången heller så jag lär få vänta. Kanske veckor. Första barnet kom till slut ut 38+2 och idag är jag 37+1 så HELT omöjligt är det ju inte. Vill bara gråta av tanken att det kan dra ut på tiden. Är på skithumör verkligen,

• liten böna

Känner absolut igen mej! Haft förvärkar/onda sammandragningar i tre dagar nu som håller i sig några timmar på dagen, men sen på kvällen är de helt borta.
    O de gör såpass ont att jag måste koncentrera mej på att andas lugnt igenom dem, så man är ju nästan helt säker på att det är på G.. Men sen bara de avtar..

Usch, man blir ju helt slut av dem. Kan man inte bara få ont en dag o så gäller det!

Första barnet och så man vet ju inte riktigt hur det ska kännas när det väl gäller.. Men dessa gör ju faktiskt ganska ont, så det borde ju va nära nu tycker man. :)

Pusskalas: Har det hänt något mer idag nu efter din storstädning? Glad

• 2020

Samma här. BF idag och varit vaken i flera timmar i natt med värkar och sprungit på toaletten hela natten. Hundra på att det var på g. Åt en stabil frukost och började planera för dagen och vem som skulle komma över för att ta hand om barnen. Så slutar allt helt plötsligt!!!! Mitt tredje barn så jag kände mig säker på att det var på g men icke sa nicke :(. Jag orkar inte med en natt till som inte är på 'riktigt' jag vill ha ut min pojke nu!!!!

• dosali

Samma trista läge här, började med en natts värkarbete som bara försvann för nästan en vecka sen nu och efter det har det varit sporadiska "värktimmar" vissa kvällar men det har aldrig tagit fart ordentligt igen. Suck! Lite skönt att höra att det är fler. Jag är på 40+5 idag, konstigt att vara i detta limbo! Förra barnet kom på 40+3.

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(