Inlägg från: Tummelisa06 |Visa alla inlägg
  • Tummelisa06

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Väldigt drygt.. så hade jag med 1:a dottern.. full igång tyckte jag.. och sen bara avtog det! men sen efter några timmar var det som att trycka på en knapp.. full fart!

• Tummelisa06
    WAAC skrev 2011-08-14 03:59:43 följande:
    Nu har jag lite värkar, vattnet sipprar lite och Slemproppen har gått. Så + 17 kanske blir dagen D!

Lycka till..
  • Tummelisa06
    DuJag skrev 2011-08-14 04:47:56 följande:
    WAAC - äntligen! Håller alla tummar för dig! :)
    Jag vaknade nyss och trosorna var sjöblöta. Vet inte om det är vatten... Är fostervatren alltid rosafärgat eller kan det vara helt klart? Det luktade ju inte kiss och jag kände inte som jag kissade på mig precis ligger spänt vaken och kan inte somna om :)

Ja det kan vara lite rosafärgat när det är fostervatten.. antar att det har satt igång ;:) Lycka till om det inte redan är klart :)
  • Tummelisa06
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-14 12:33:15 följande:
    Fan vad skumt jag mår. Det trycker enormt neråt och molar. Och så mår jag ILLA! Kan inte riktigt vara still på nåt sätt. Äck... Kul om detta fortsätter varje dag i några veckor. Så trött på att ha ont till ingen nytta.

Mår man illa brukar det oftas vara på G.. jag började må illa med båda barnen när hela proceduren körde igång :) Lycka till och hoppas att det fortsätter så !
  • Tummelisa06
    pusskalas skrev 2011-08-15 05:45:17 följande:
    Nu har jag värkar igen... Får väl se om det håller i sig denna gång!!!! Gör ganska ont, kommer med 6-10 min mellanrum...
    HÅLLER tummarna
  • Tummelisa06
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-16 19:39:00 följande:
    Hej =) Här e en tjej med lite bättre humör ikväll =) Har inga känningar men har haft en underbar dag & klarat att hålla magen i schack! *lycklig*

Kommer den inte inatt så kan den hålla sig inne tills iaf på Fredag kväll för på fredag fm ska vi begrava svärfar :(

Ursch.. Så jobbigt.. De skulle blivit hans första barnbarn å han va såå lycklig. Vi berättade på julafton & han började gråta å allt.. Han prata om hur mkt vi skulle skämma bort lill*n & allt..

Sen i början av sommaren fick vi reda på att han hade cancer.. I hela magen, levern & båda lunger. De tog inte ens 2 månader så lämna han oss :( De va så mkt i levern så de kunde inte rädda han eller stanna upp det..
    Så orättvist livet är!! Han blev 44 år.. Fyfan säger jag.. verkligen ingen ålder.. Ursch känns verkligen som vi behöver detta barnet just nu.. Att ge all kärlek som vi hade till dig <3 Bengt <3..

Hade änna hoppats lite på att den skulle komma i helgen så vi hade kunnat vart med alla 3 på begravningen. Hade vart fint.. så de e vell kanske därför ja har känt mig extra deppig vet inte..

Men men.. Sånt är livet tyvärr :( Sån fruktansvärd sjukdom alltså! Skonar ingen :(

Jaja, Hur går de för er andra då? Några känningar?
    Min pappa lämnade jordelivet vid 46 och fick tyvärr aldrig träffa sina barnbarn heller.. men jag tror nog han sitter på ett moln och kikar ner på oss :)
  • Tummelisa06
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-17 21:12:50 följande:
    Men herregud. Såg du tänderna på den unga tjejen? Så HEMSKT!

Är det bara jag som tyckte killen va lite mysko??? Han v ju helknepig.. Va var det han sa.. " om vi åker hem är det ingen av mina föräldrar som vill köra dig i natt"! HON SKULLE JU FÖDA BARN FÖR SATAN!!!!!!
  • Tummelisa06
    pusskalas skrev 2011-08-18 13:08:48 följande:
    Jag såg inte färdigt på förlossnings grejen... Men jag missade inte hennes tänder!!!! Va fasen va de?????? Usch..

med tanke på att han så vårdad ut och inte hon.. och sitta på förlossningen och tala om hur fattiga dom va skulle jag aldrig göra..
  • Tummelisa06
    CMD Pete Conrad skrev 2011-08-19 14:02:28 följande:
    Hej på er,

Jag är ny här ochh hittade den här tråden efter en massa sökningar på världsrekord i förvärkar.

Min sambo ligger och kämpar här hemma med förvärkar sedan 17-tiden i tisdags. Vid tiotidden på kvällen gick slemproppen och värkarna tilltog till fem minuters mellanrum och sen med 3-4 min vid ett-tiden.
    Sen avtog de till 10-15 min intervaller, för att sedan öka igen. I onsdagskväll åkte vi in när hon fick panik och var totalt utmattad av en dag med den här maktllösheten. Eftersom det  bara var 1 cm öppett fick vi åka hem igen. Igår (tors) eftermiddag kom dett igång igen på 3-4 min intervall och vi åkte in igen. Ingenting hade hänt.... Mööööög. 
    Hem igen och jag som hade gått på tå sen i tisdags med all coaching, matfix och allmän maktlöshet, samt försökt trösta min sambo så mycket jag kunde, deckade helt utslagen och sov från tio till sju imorse. Min sambo hade som tur var också fått lite sömn, men ingenting har hänt. Det är nu fredag och v'ärkarna tär på henne så att tårarna kommer varje gång, och jag sitter som en idiot och försöker hitta fler som har samma dilemma. När ska livmoderjäkeln ge sig och släppa ut vårt barn????!!

Ring förlossningen och hör om de kan ta hål på hinnorna så kankse det händer nått.. om inte komma i på en ny undersökning!
  • Tummelisa06
    Birgers skrev 2011-09-10 10:49:01 följande:
    Grattis milc och tigertesa till era små. Inatt blev jag påmind om sömnbristen man får av att ha en bebis:) hon knorrar en del då hon sväljer mkt luft när hon äter. Jag har börjat med miniform för att hjälpa henne lite på traven. Det tar ju några dagar innan man ser resultat. Någon annan med samma problem? Kram på er

Så var min lilltjej också när hon va nyfödd.. körde minifomdroppar i ca 3 mnd innan hon blev helt bra.. då BVC sa att hon hade kolik.. missa jag dropparna ettt mål så skrek hon i timmar.. gick bra om hon fick dom i efterhand.. men hände ju tyvärr att man råka glömma dom hemma, men men.
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(