• Anonym (vill hjälpa)

Var skänka kläder och leksaker

Jag läser här ibland om en del som har så dåligt med pengar att de knappt kan ge mat till sina barn. Jag tycker det är hemskt. Då undrar jag om barnen får kläder, julklappar, har de leksaker osv. När min minste har vuxit ur sina kläder så ger jag dem antingen till kompisar eller lägger dem i en box på återvinningen. Kompisarna är förstås tacksamma och återvinningsboxarna går till välgörande ändamål, men jag gissar att kläderna ändå säljs och att en del pengar försvinner i löner osv innan de blir välgörenhet. Men jag vill inte att någon ska behöva köpa mina gamla kläder. Jag skulle vilja hitta någon som verkligen inte har råd att köpa kläder och som kunde få mina barns gamla kläder och leksaker helt gratis. Man kunde slå in leksakerna och ge dem som julklappar. De är ju fortfarande lika roliga som när de var nya! Men trots att det ska finnas så många "fattiga" så vet jag inte var jag ska hitta den som verkligen behöver sakerna. Är det nån som vet? Jag bor i Göteborg

• Svar på tråden Var skänka kläder och leksaker
  • Lena

Du kan ju prata med någon kvinnojour de kan behöva ha sådana saker.

• Anonym (vill hjälpa)

Tack, vilken jättebra idé!

• Anonym (hmm)

Du gör något väldigt fint det finns lite olika sätt att göra som jag ser det.
    Först så får du bestämma vem som du vill ge till, är det en ensamstående? utläning? någon som blivit misshandlad/hotad?

Om du vill ge till en ensamstående så kan du kontakta Minna mottagningen/fryshuset  i göteborg och fråga om de vet någon som är i behov.
    Om du vill ge till en utlänsk person så kan du prata med kyrkan till exempel.
    Kvinnojouren i göteborg finns till de som behöver allt nytt då de ej tagit med så mycket.

• Lördagkväll

Jag har gett till kvinnojouren här i stan.. Vissa saker har dom tagit till försäljning och vissa saker har dom tagit till jourlägenheten.. Tycker det är asbra att det kommer till nytta för något bra

• Anonym (vill hjälpa)

Jag kollade Minna-mottagningen men de tar inte emot kläder. Så det får nog bli kvinnojouren

• Anonym (hmm)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2011-08-11 22:16:35 följande:
    Jag kollade Minna-mottagningen men de tar inte emot kläder. Så det får nog bli kvinnojouren
    Nej de tar inte emot kläder men man kan fråga om de har någon som är i behov av kläder som de känner.
    De tar själva inte längre emot kläder.
  • Anonym
    Lördagkväll skrev 2011-08-11 22:06:56 följande:
    Jag har gett till kvinnojouren här i stan.. Vissa saker har dom tagit till försäljning och vissa saker har dom tagit till jourlägenheten.. Tycker det är asbra att det kommer till nytta för något bra
    Vad menar du med att vissa saker har dem tagit till försäljning? Säljer dem grejer?
  • Anonym (vill hjälpa)
    Anonym (hmm) skrev 2011-08-11 22:26:44 följande:
    Nej de tar inte emot kläder men man kan fråga om de har någon som är i behov av kläder som de känner.
    De tar själva inte längre emot kläder.
    Jaja! Det hade jag gillat bäst av allt!
  • Anonym (hmm)
    Anonym (vill hjälpa) skrev 2011-08-11 22:48:30 följande:
    Jaja! Det hade jag gillat bäst av allt!
    Det samma gäller fryshuset de tar ju ej emot kläder men man kan ju fråga om de känner någon som hade ett behov av det som inte har så mycket pengar.
  • Nattmackan

Jag skrev en tråd här för ett tag sen att jag hade kläder, leksaker o allt va det var (bor ändå nära stockholm och INGEN skrev i tråden ändå puffade jag den 1000 ggr

Så, visst finns det som som är fattiga men tydligen inte SÅ fattiga...

Svar på tråden Var skänka kläder och leksaker