• Anonym (vill hjälpa)

Var skänka kläder och leksaker

Jag läser här ibland om en del som har så dåligt med pengar att de knappt kan ge mat till sina barn. Jag tycker det är hemskt. Då undrar jag om barnen får kläder, julklappar, har de leksaker osv. När min minste har vuxit ur sina kläder så ger jag dem antingen till kompisar eller lägger dem i en box på återvinningen. Kompisarna är förstås tacksamma och återvinningsboxarna går till välgörande ändamål, men jag gissar att kläderna ändå säljs och att en del pengar försvinner i löner osv innan de blir välgörenhet. Men jag vill inte att någon ska behöva köpa mina gamla kläder. Jag skulle vilja hitta någon som verkligen inte har råd att köpa kläder och som kunde få mina barns gamla kläder och leksaker helt gratis. Man kunde slå in leksakerna och ge dem som julklappar. De är ju fortfarande lika roliga som när de var nya! Men trots att det ska finnas så många "fattiga" så vet jag inte var jag ska hitta den som verkligen behöver sakerna. Är det nån som vet? Jag bor i Göteborg

• Svar på tråden Var skänka kläder och leksaker
  • Anonym
    Lördagkväll skrev 2011-08-12 09:28:01 följande:

Japp här i min stad har dom en second-hand butik
    aha okej :) Vad bra! Går det direkt sedan till kvinnojouren då?
  • Lördagkväll
    Anonym skrev 2011-08-12 09:55:13 följande:
    aha okej :) Vad bra! Går det direkt sedan till kvinnojouren då?

Det är toppen, japp det gör det.. 
  • Tom Araya

Jag har ett par kartonger kläder jag vill skänka till välgörenhet.

Jag bor strax söder om huvudstaden.
    Antingen om de hämtar här eller jag lämnar, kan åka någon mil för ändamålet.

Har någon tips om var jag ska vända mig?

• Tom Araya
    emma enhörning skrev 2011-12-01 20:38:50 följande:
    Kyrkan!
    Sysslar de med sådant?
  • Anonym
    Tom Araya skrev 2011-12-01 20:51:00 följande:
    Sysslar de med sådant?
    Ja och kvinnojourer bland annat.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2011-12-01 21:23:55 följande:
    Ja och kvinnojourer bland annat.
    Okej. Tack!
  • Cicek

Vi har hittat en ensamstående mamma med 4 eller 5 barn med dålig ekonomi, varav ett är lite yngre än vår son så han får våra gamla kläder nu :) Känns jättebra. Annars tycker jag du kan ringa en kyrka i närheten och kolla om de har något tips, eller om de själva tar emot kläder och leksaker. Eller myrorna/stadsmissionen..

• Meddelande borttaget
  • Tjenixen

jag skulle ta kontakt med kvinnojourer eller kanske ev kyrkan då många vänder sig dit

• elle1

På jobbet får dem som vill köpa lite olika paket, slå in och skriva poje 3-5 år på etc så lämnar vi säckarna sedan till Stadsmissionen. Angående gamla leksaker så tycker jag det är kanonbra att lämna till barnsjukhusen.

Svar på tråden Var skänka kläder och leksaker