• Chasingdreams

Vi med BF i slutet av september 2011

Jag har BF den 25/9 och nu börjar det närma sig :). Väntar vårt första barn som är en pojke. Tänkte se om det finns andra med BF däromkring som skulle vilja följas åt och längta tillsammans. Själv känner jag mig större och otympligare för varje dag. Har även fått foglossning. Längtar så efter att få träffa den buffande lilla bebisen. Hur har ni andra det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:12
     BF-lista 

Emmynilsson: Pojke BF 12/9 
    Thenia: Pojke BF 12/9 (andra barnet) 
    Emmi83: Pojke BF 17/9
    Phenelia: Bebis BF 20/9 (andra barnet)
    klumpen09: Bebis BF 22/9 (andra barnet)
    PimPim85: Pojke BF 22/9 (första barnet)
    Therese88: Flicka BF 22/9 (första barnet)
    Blomman80: Flicka BF 23/9 (andra barnet) 
    Sara Jo: Bebis BF 23/9 (första barnet)
    Aponge: Bebis BF 24/9 (tredje barnet)
    Kristina86: Pojke BF 24/9 (första barnet)
    Lowan: Bebis BF 24/9 (första barnet)
    Chasingdreams: Pojke BF 25/9  (första barnet)
    Dior: Bebis BF 25/9 (andra barnet)
    Jen81: Bebis BF 25/9 (första barnet) 
    miia87: Flicka BF 25/9 (tredje barnet) 
    Perla: Bebis BF 25/9 (andra barnet) 
    Smukke: Pojke BF 25/9 (första barnet)  
    CrazyMee: Bebis 26/9 (första barnet)
    Satine87: Bebis BF 26/9 (första barnet)
    Lohrinda: Pojke BF 27/9 (andra barnet) 
    Nork: Bebis BF 27/9 (andra barnet)
    Stinakrus: Pojke BF 28/9  
    Trollet84: Bebis BF 28/9 (andra barnet) 
    xanncar: Flicka BF 29/9 (andra barnet)
    Kakmagen: Bebis BF 30/9 (andra barnet) 
    mc87: Bebis BF 30/9 (andra barnet)
    Soulheart: Bebis BF 30/9 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 20:37
    Nu är äntligen våra bebisar här. I denna tråd fortsätter vi livet som mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m61539269.html

• Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011
  • Saxe

Grattis till er som fått bäbis/ar! Eller snarare bra jobbat efter att ni bakat och fött så perfekta bäbisar! :0) För att svara på frågorna om förvärkar och SD, så som jag uppfattat det: SAmmandragningar kan man ha hela grav (här är en som haft det sedan v14!) och de ska inte ha någon effekt. Förvärkar kallas sådana SD som har effekt på livmodertappen, och de känns oftast mer men behöver inte göra ont.

• Nork

Grattis till alla bebisar som kommit ut redan!

♥ Kajsa 081114 ♥ BF 110927 ♥
  • Tesse88
    Hjärta GRATTIS TILL ALLA BEBISAR Hjärta

Nu börjar dem små liven titta ut lite här och var :) Så mysigt.
    Trodde vår lilla prinsessa var på gång i natt, men neeeeeej. Efter att vi gått och lagt oss så började det göra något så fruuuuktansvärt ont, en smärta jag aldrig känt förr. Så in tanke var först att det måste vara riktiga värkar.
    Och efter varje värk så blev jag SÅÅÅÅ kissnödig, någon som varit med om samma?
    Jaja, det höll på i ett par timmar i alla fall, började med 6-7 min mellanrum och dem sista var nere mellan 3-4 min..MEN.....pofff så var dem borta ! TYPISKT!
    Vaknade sedan ett par gånger under natten av att det gjorde ont, men kunde senare somna om igen...

Smärtan satt mest i nedre vänstra delen av magen, och det kändes som en kniv som rotade runt. Och det strålade något fruktansvärt ner i ljumskarna och vänster sida av ländryggen.... SÅ! Kan det varit värkar eller vad tusan var det jag hade???

Kram till alla !! 
  • Sara Jo

Va roligt att se så många nya bebisar!

Här händer det ingenting :p I lördags sprang jag runt på loppisar och igår hade vi heldag på IKEA, men inget verkar vilja skynda på lillfisen :)

För att fortsätta samtalet om sammandradningar vs förvärkar så kan man alltså inte själv veta skillnaden då? För jag kan ju inte själv se om det händer nåt med tappen :D Håller tummarna för att det är förvärkar som börjat smyga sig på så man har lite av jbbet avklarat!

• miia87

grattis till alla som fått sina bebisar! Så roligt :)
    Nu vill jag inget hellre än att bebisen ska komma.. Har gått in i vecka 38 nu så om hon inte ska bli "senare" än stora sonen så måste hon komma senast på onsdag då jag är i vecka 37+4 (Theo föddes då). Annars kommer det ju kännas som att jag går över eftersom jag fått tidigare innan ;) Jag har redan gått förbi minsta pojken, Eddie föddes i vecka 36+1. 
    Komsi, komsi! 

• Chasingdreams

Grattis till alla bebisar som har börjat titta ut :). Sara Jo: Jag har själv funderat på det här med förvärkar och förlossningsvärkar. En skillnad som jag läst om är att förlossningsvärkarna i större utsträckning gör ont (mensont eller ryggont) samt att de ska komma regelbundet och bli fler. Vanliga förvärkar/sammandragningar gör inte ont som regel och magen blir bara hård. Jag har under graviditeten främst haft värkar av typen att magen blir hård. Nu på sistone har de börjat kombineras med mensont både fram och bak i magen. Jag har dock märkt att de onda värkarna framförallt kommer när jag är ledsen/uppstressad. Med tiden blir det kanske lite tydligare vad som är vad.

• Sarasvensson87

Odda: Vilka underbart fina barn :)

Men alla ni andra, ni har förvärkar och sammandragningar varje dag eller?

Jag har ju inte det, inga alls näst intill! Så, för mig känns det väldigt avlägset med förlossning, nog för att det bara är 2 veckor kvar till bf.. Men min bm sa att många tjejer har inga förvärkar/sd innan, utan dom sätter i gång då förlossningen väl startar.. Så antar att jag är en sådan tjej då :)

Ringde iaf till bm och bokade in en tid med deras läkare nästa onsdag, då ska jag prata om hinnsvepning, ska nästan kräva det, för då är det bara 6 dagar kvar till bf, inte fan lär dom neka en då?! Men man vet ju aldrig..

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Smukke
    Sarasvensson87 skrev 2011-09-05 11:43:07 följande:
    Odda: Vilka underbart fina barn :)

Men alla ni andra, ni har förvärkar och sammandragningar varje dag eller?

Jag har ju inte det, inga alls näst intill! Så, för mig känns det väldigt avlägset med förlossning, nog för att det bara är 2 veckor kvar till bf.. Men min bm sa att många tjejer har inga förvärkar/sd innan, utan dom sätter i gång då förlossningen väl startar.. Så antar att jag är en sådan tjej då :)

Ringde iaf till bm och bokade in en tid med deras läkare nästa onsdag, då ska jag prata om hinnsvepning, ska nästan kräva det, för då är det bara 6 dagar kvar till bf, inte fan lär dom neka en då?! Men man vet ju aldrig..
    Jag känner inte alls mycket, ibland om jag stressat eller sprungit runt och städat så kan jag få mensvärk i ryggen, och liknande men är alltid osäker, är det SD eller FV eller bara ont? Känns som du säger vääääldigt avlägset.
    Vadå jag ska väl inte ha barn DENNA månaden? :P 
  • Sarasvensson87
    Smukke skrev 2011-09-05 12:22:33 följande:
    Jag känner inte alls mycket, ibland om jag stressat eller sprungit runt och städat så kan jag få mensvärk i ryggen, och liknande men är alltid osäker, är det SD eller FV eller bara ont? Känns som du säger vääääldigt avlägset.
    Vadå jag ska väl inte ha barn DENNA månaden? :P 
    jo så kan jag också få, om jag grejar för mkt eller böjer mig framåt, tex städar toaletten eller borstar tänderna.. då kan jag känna att magen blir stenhård, men det är ju bara då man gör något sådant med i princip! Mensvärk har jag hela tiden, haft i snart 2 veckor.. Jag förknippar mitt med bara ont iaf, men jag vet inte :p 
    Ja men eller hur, är det verkligen sant att bebisen förväntas komma ut om bara 2 veckor?! Känns då inte så iaf :p 
    Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011