Hon & Jag
Hej!
Det är aldrig lätt att flytta in till någon annan, speciellt om det är lite plats och man inte får något eget utrymme. Jag förstår att ni funderar på att skaffa något större. Det är ju också en stor investering, både i pengar och känslor och det kräver eftertanke. Jag tycker att du skall anlita en jurist när det gäller din ekonomiska situation. Gå igenom ordentligt hur det påverkar din ekonomi om ni skulle flytta ihop/köpa hus tillsammans och vad som skulle hända om ni sedan separerade. Kostnaden för detta uppvägs av att du får tydlig information om vad som gäller juridiskt. Det är annars väldigt lätt att hamna i en situation som man inte hade kunnat förutse.
Tänk också på att i en förälskelse så ser man alltid likheter och det är lätt att idealisera. När man lär känna varandra bättre blir det mer och mer tydligt att det också finns olikheter och de måste man respektera och hantera.
Du är ingen snickare skriver du. Det är också mycket lätt att ta på sig renoveringsarbete och att vara lite väl optimistisk. Tänk igenom vad du är beredd att ta på dig.
Å andra sidan, om det finns kärlek så skall man inte heller överbetona alla praktiska ting. Gör man det så kanske man aldrig vågar satsa!
Hälsningar
Gerd