Inlägg från: Buster78 |Visa alla inlägg
  • Buster78

Nagellack och tatueringar på små barn!!

En undran då jag läser en blogg där styvmamma inte tycker det är ok att bonusdottern på 2 år och 4 månader kommer hem från sin mamma och har både nagellack och "vattentatueringar"

Hon säger bestämt nej till detta och skrubbar tösa ren från allt sådant "trams", med åsikten att nagellack med dom farliga ingridienser är farligt på ett barn som stoppar fingrarna i munen.
    Hon hävdar även att alla i hennes omgivning är överens med henne.

Jag tycker det är löjligt. Tösa vill va lika fin som mamma om naglarn och vad gör det??

Jag har målat mina barns naglar, jag har självklart hjälp dom med sina tatueringar mm.
    från att dom va små.

Så jag tycker detta är ok, så länge det inte blir en "mamma vill att du ska måla naglarna för att se fin ut", utan att det är för att barnet själv vill, kille eller tjej, spelar ingen roll...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nagellack och tatueringar på små barn!!
  • Buster78
    Trivelina73 skrev 2011-08-14 13:49:55 följande:
    Mina ville sådant när de va små, både killen och tjejen. Så de fick ha. Idag är de tio och tycker sådant är barnsligt. De är ju inte så som att de dricker ur nagellack burken heller?? Så klart de ska få va fina.
    Ja men eller hur.

Det roligaste med alltihop är att barnet det handlar om, hennes farmor som enligt bloggerskan ska va emot detta med nagellack, har målat nagellack på båda mina barn, då hon va dagmamma åt mina barn! Tungan ute
  • Buster78
    lövet2 skrev 2011-08-14 14:51:51 följande:
    Varken nagellack, smink eller annan skit före skolåldern.
    Men det är okej med smink i skolan menar du??
  • Buster78
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-15 08:10:12 följande:
    Annat. Jag tycker båda är skittöntigt på vuxna till och med, ska inte ens gå in på vad jag tycker att det är på barn.
    Du får mer än gärna tycka det är töntigt, men om du ser det ur ett barns ögon, så kanske du kan se glädjen att få va fin om naglarna, eller få visa upp sin tatuering, och sorgen i ögonen på barnet när någon skrubbar av det, trots att barnet själv valt att ha det!!
Svar på tråden Nagellack och tatueringar på små barn!!