• TimeOfMyLife

När ska jag börja om med pergotime?!

Åt en enkeldos av pergotime, hade en äggblåsa som var 14,6 mm dag 14 - det var helt perfekt sa dom. Fick ändå ingen ägglossning, och ska nu få äta dubbeldos. Men när ska jag egentligen börja om med nästa? Jag är på dag 33 idag och ingen mens i sikte, man ska tydligen få mens mellan dag 30-35.. Måste jag vänta tills nästa mens? Gråter

~Beauty lies in the eyes of the beholder ~
  • Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!
  • TimeOfMyLife

Fy sjutton vad segt, det kan dröja jättelänge då jag har världens mest oregelbundna mens :( Jag tycker att jag borde få mens fast jag inte haft ägglossning, det har jag fått alla andra månader jag inte haft ägglossning =/

• TimeOfMyLife

Får man inte mens efter man inte haft ägglossning alltså? :/

• TimeOfMyLife

Jag har inte pratat med henne, bara när jag fick provsvaret på blodprovet jag tog (progesteron). Det var då hon bestämde att höja min dos. Jag brukar också få mens när jag inte haft ägglossning, önskar bara att den kunde komma nu! =/

• TimeOfMyLife

augusti83, jag tycker att den redan borde ha kommit.. Är på dag 33 och dom sa att efter en pergokur "ska" mensen komma dag 30-35. Hoppas den kommer snart snart snart! Enda gången man ser fram emot mensen är när man ska börja medicinera :P Hur länge har ni försökt?

• TimeOfMyLife

Jag kan knappt tro det, jag tror tamigf*n jag är på väg att ägglossa! Strecket var så gott som lika starkt som kontrollstrecket, igår fanns inte ens strecket :P Dag 34 idag =)

Okej, två år.. Har det aldrig funkat för er? Alltså inget plus alls på två år? Okej, hoppas att ni lyckas på första med IVF! :)

• TimeOfMyLife

Frankofilen : Åh vad hoppfullt du får det att låta! :) Fick ingen ägglossning av den första kuren, nu går jag och väntar på mens för att kunna påbörja pergo kur nr 2, och helt plötsligt får jag nästan lika starkt teststreck som kontrollstreck på ägglossningstestet! Plus symptom, flytningar och ömma bröstvårtor!

Tre moderkakor lät väldigt läskigt! Grattis både till dina två första och den tredje som är på väg! :)

• TimeOfMyLife

Okej, tack för tipset! Ska köra stenhårt nu medan stickorna visar grönt, och sen försöka med varannan dag :) Det blir ju rätt tråkigt att ha sex så ofta varje månad :P

Tycker det är konstigt att inte barnmorskan berättar det när man börjar med pergo, jag måste ju verkligen veta när jag ska ha sex :O Fick du reda på det när du började med pergo eller efter att du blivid gravid?

När är din tredje beräknad? :)

• TimeOfMyLife

Förresten, gäller det även den månad man inte äter pergotime?

Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!