Inkomst 0:- per år och vad händer då ???
"Vi lever i en värld med ett brus som omger oss med vad som är möjligt och vad som anses omöjligt".
1) Avsikten med denna tråd är att ta reda på hur Sveriges ekonomiska förutsättningar, samt regelverk reagerar om en person som redovisar 0:- i inkomst - tänker mig rörande garantier för minimum pension (i ett senare skede i livet och hur regelverket reagerar rörande olika distanser i vårt samhälle idag - utifrån denna situation skulle existera.
2) Jag leker med tanken att en person kan tjäna minst 300.000:- per år och uppåt, utan att arbeta.
Planera sitt liv och hushålla med sin budget per års basis.
Dom första tankarna rörande detta är följande och kan komma att ändras - allt eftersom jag lär mig mer om olika distanser i samhället och hur dessa reagerar inför detta - om det görs vet jag inte!
Notera detta har inget att göra med brottslig anknytning, verksamhet eller bidrags fusk, utan mer en lek med tanken.
Huvudtanke 1.
Hur reagerar skatteverket om en person löpande taxerar 0:- i inkomst varje år?
Huvudtanke 2.
Vad är den garanterade minimum pensionen - om sådan existerar utifrån denna situation - eller gör sig social bidrag gällande för garanterat existens minimum?
Huvudtanke 3.
Blir man nekad rätten till olika bidrag om man inte arbetar och redovisar inkomst, såsom bostadsbidrag bland andra?
Inkluderar inte socialbidrag med denna huvudtanke, eftersom denna tråd handlar inte om bidrags fusk och mig veterligen så gäller strikta regler för att erhålla bidraget, vilket denna tråd inte handlar om.