• Anonym (Orolig)

Efter stygn.. efter förlossning..

Hej...

Detta är så pinsamt, jag vet inte om det är nån könssjukdom eller ärrbildningar.. Tänkte höra med er som sytt nere i underlivet efter förlossning (för mig nu över ett år sen), har ni fått som ärr som "står ut" ?? För jag har nåt liknande, på båda sidor av mynningen.. Jag hoppas verkligen att det är det för jag vill INTE ha nån sjukdom, då stryper jag min fästman!!!
    Det är två "avlånga" o sen som nån prick... Åååh..

Låt inte min fasa bli sann..
    Tack för era svar!

• Svar på tråden Efter stygn.. efter förlossning..
  • Anonym

Jag blev sydd men jag har ingenting efter det!

• Anonym

Har du inte vart på efterkoll då?

De borde sett något då..
    Fasst du kanske inte kände dessa "symptom" då?

Det kan ju oxå vara något som SKA vara så, men
    att du inte märk det förns nu och oroar dig..?

Hoppas du hittar ett svar iaf

(Jag blev oxå sydd (3stygn) men känner inte av något alls)

• Anonym

Tycker att jag känns lite "skrövlig" på insidan av varje läpp, så att säga.

• Anonym (Orolig)

Jag har varit på efterkoll men det var ju snart ett år sedan, dessa började komma för kanske 2 månader sen. Men nu har de blivit "hårdare" inte fler, bara mer tydliga.. Jag vet att jag har ett jätte känsligt underliv (kan knappt ha sex efter förlossning) men nu får det väl räcka...!!! =/

Tack för era svar..!!

• Anonym (Orolig)

Sista anonym, har du kollat upp det? Om det kan vara stygnen?

Ingen annan?

• Anonym

Har inte kollat upp det, jag är dock säker på att det har med förlossningarna att göra!

• Anonym (Orolig)

Hur visar sig kondylom? Kan ju kanske vara det annars? Men det blir väl inte avlånga, eller? =//

• Anonym (Orolig)

Hoho, ingen som har nåt mer svar?

• nacko

Hej!

Helt otroligt att jag hittade ditt inlägg av en slump. Fick en dotter för åtta månader sedan. Sprack ganska duktigt, sfinkter, djup vaginal och två ytliga, en bland annat mellan yttre och inre blygd läpp.

I förrgår när jag var och kissade såg jag en utstickande liten knöl som var avlång, s(om en liten korv). Jag började klämma på den för att se om det var en talg körtel inflammation, men ingenting kom ut.
    Jag är så nojig när det gäller mitt underliv så jag började punktera knölen med en nål, men ingenting hände då heller. Det blev bara enormt svullet.

Jag fick verkligen ångest och berättade för min sambo att jag funnit knölen och att det troligtvis var kondylom, han blev jätte orolig för vi har varit tillsammans jätte länge och ingen av oss har varit otrogen.
    Jag grät och grät och såg framför mig hur fler och fler skulle växa upp, att jag skulle få pensla och knipsa och kanske inte kunna föda nästa barn vaginalt pga av detta.

SEDAN....ringde jag min mamma och berättade. Och hon sade att hon hade loikadant och det var efter förlossnings suturerna, (hon har fött fyra barn)men hade fler än en.

DÅ...föll poletten ner och jag kom ihåg att jag tittat i spegel efter förlossningen tillsammans med min bm och pratat om just denna sutur, att när den läkte såg den knölig och korvig ut eftersom det var lite överskotts hud.Nu kan jag äntligen få en lugn jul utan kondylom noja...Min sambo blev också glad och du, jag är ÖVERTYGADn om att du har samma sak, så bara slappa av du...,

• Anonym (Orolig)

Tack så mkt för ditt svar nacko. Mkt lugnande!!

Men det är ju inte kul, känns så skarpa, vet du om man kan göra nåt emot det? För jag har nämligen 2 st avlånga ärr.. Pinsamt om man ska vara intim och så.. =/

Men tack så jätte mkt för ditt svar!!

God jul o Gott Nytt År på er alla!!!

• Anonym (Orolig)

Som jag trodde... eller snarare var rädd för.. det var kondylom...
    Jävla skiiit...

• Anonym (Orolig)

Förresten, ingen som vet om det är farligt för fostret??? =/

• Anonym

Vad jag har lärt mig om kondylom, så behöver inte det komma direkt efter att man har blivit smittad. Dessutom bär många på smittan utan att den bryter ut. Det finns båda platta och vårt-aktiga kondylomar.

Jag har haft det, men det försvann av sig själva på tre månader!

Svar på tråden Efter stygn.. efter förlossning..