nnnn skrev 2011-08-16 14:06:34 följande:
vilken senap har du användt eller spelar det ingen roll?
Bra tips =)
jag har nog använt både "vanlig" och " grov och stark".
Sonen tyckte mycket bättre om maten när jag började krydda den och tillsätta lite smör och grädde.
Använde både lök, purjolök, persilja, basilika, frysta kryddblandningen provencaliska örter ( eller hur det nu stavas), vitlök, currypulver, kokosmjölk, röd currypasta, vitpeppar.
Du kan i stort sett använda vad som, börja bara lite försiktigt och öka sedan.
Vid tio månaders ålder åt lilleman samma sak som oss. Jag uteslöt det extra saltet och så saltade jag och sambon vår mat vid bordet. kött och spagetti klippte jag i mindre bitar och så har han fått tugga/mala på så gott det går.
Sen håller jag inte med itarille, vanlig falukorv behöver inte alls innehålla en massa skit. Scans falukorv innehåller två e-ämnen varav ett är askorbinsyra vilket är c-vitamin och det andra är natriumnitrit vilket är ett salt som tillsätts för att förhindra bakterietillväxt.
Köttinnehållet är bara 58% men övriga ingredienser är inte så farliga de heller:
vatten, fett från gris, potatismjöl, salt, lök, kryddor, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250, rökarom.
Vi ska inte vara för rädda för tillsatser heller. Det finns bra och det finns sämre.