Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Testpilot

Har med anmält mig. Skulle vara kul att testa dessa kläder på sonen.
    Han kan slita kläder som få så det gäller att de tål en hel del
    Han har autism och har en ovana att ofta åka rutchkana på rumpan ner för alla backar han hittar få byxor klarar den behandlingen en längre tid

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Lady Namárië skrev 2011-08-25 08:37:02 följande:
    Åh, vilken rolig idé!

Vår 09:a skall precis börja på en förskola med uteprofil, och vi söker med ljus och lykta efter bra kläder som tål utomhuslek i alla väder. Jag hoppaspå bra tips i den här gruppen.
    Finns ju mycket olika bra kläder Vill du helst ha pverall eller tvådelat i höstkläderna?
  • Busbellan

Skulle vara intressant att veta vad ni alla ställer för olika krav på skalkläder

Personligen vill jag ha något som är smidigt att röra sig i, helt vattentätt (avskyr galon så det äger vi inte) sen måste det vara slitstarkt också.
    Om det är snyggt är det ju ett plus också

• Busbellan
    Stucar skrev 2011-08-25 11:18:05 följande:
    Kan inte bli testpilot :( min 10-åring är för stor.
    Här skulle det kunna funka till alla barnen, har en liiiten 12-åring
    dock valde jag sonen eftersom jag tror att det är han som skulle kunna testa kläderna ordentligt
  • Busbellan

Vissa verkar prata om vinterkläder, men detta är ju inga vinterkläder utan skalkläder.
    Visst i södra Sverige går det kanske använda med fleece under vissa dagar på vintern också, men till kalla dagar behövs ju riktiga vinterkläder, inte skalkläder

• Busbellan
    gullican skrev 2011-08-25 13:30:15 följande:
    Det var väl bara jag som pratad eom vinterkläder tror jag? Jag är medveten om att det inte är vinterkläder men som sagt vintrarna i Skåne är inte så kalla och underställ fleecejacka och skalbyxor/jacka räcker gott och väl vid 0-gradigt. VIlket brukar vara fallet under större delen av vintern här. Under 0 så åker såklart vinteroverallen på
    Nej, det vra någon mer också orkar inte läsa allt igen bara
    Ja, man kan ju hoppas att det räcker med skalkläder större delen av vintern. Sån vinter som det varit här i söder de senaste två åren vill jag INTE ha igen
  • Busbellan
    tiptoe skrev 2011-08-26 11:03:02 följande:
    >Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.
    Fast skalkläder finns det ju på pop i små storlekar
  • Busbellan

Vad är det som gäller? Får man anmäla intresse för att vara med för mer än ett av sina barn?
    Har anmält sonen eftersom han antagligen testar kläderna allra mest, men de andra skulle antagligen kunna göra ett bra test de också

• Busbellan
    Danitra skrev 2011-08-27 19:56:59 följande:
    Med risk för att bli sedd som lat och ofräsch så tvättar jag nästan aldrig ytterplagg! Om dom bli skitiga så torkar jag av dom med fuktig trasa och sen tvättas dom efter att säsongen är slut innan dom hängs in i garderoben. Med tanke på hur barn växer hinner det därför inte bli många tvättar.
    Jag tvättar i princip heller aldrig dom faktiskt
    När de är som väsrt skitiga brukar de få en avsköljning i duschen
Svar på tråden Testpilot