Inlägg från: meskils |Visa alla inlägg
  • meskils

Testpilot

Har testat flertalet skalplagg, både dyrare och billigare märken. Är fortfarande inte 100% nöjd med något märke, även om vissa är bättre än andra. Så i vår fortsatta jakt på de perfekta kläderna Glad skulle det vara roligt och intressant att bli testpilot! Dottern är 4 år och går på förskola. De är mycket utomhus och gården är kuperad med större sten/bergspartier som inbjuder att klättra i och åka kana på = påfrestande för kläderna. Vi använder aldrig galonplagg så förutom slitstyrka är vattentäthet en viktig aspekt. Smidighet är också mycket viktigt då kläderna inte får vara ett hinder i leken.
    Nu i höst ska vi vara med på friluftsfrämjandets aktivitet, Familjemulle, vilket också kommer ställa en hel del krav på kläderna.

Så nu hoppas vi på tur att bli en av de utvalda Glad    

• meskils
    Busbellan skrev 2011-08-25 09:14:05 följande:
    Skulle vara intressant att veta vad ni alla ställer för olika krav på skalkläder

Personligen vill jag ha något som är smidigt att röra sig i, helt vattentätt (avskyr galon så det äger vi inte) sen måste det vara slitstarkt också.
    Om det är snyggt är det ju ett plus också
    Instämmer helt och fullt att det ska vara smidigt och vattentätt. Vi äger heller inga galonkläder. Köpte en regnkappa i galon till mig själv för ett par år sedan för jag tyckte den var rätt snygg och kunde funka på väg till bussen typ Glad  Men det är det mest vedervärdiga plagg jag någonsin använt. Svettigt och instängt och blää.. så varför sätta galon på mitt barn tänker jag...

Att plagget andas bra tycker jag också är viktigt och slitstarkt är ju önskvärt men har inte högsta prioritet om jag måste välja bort något.

Självklart är ju också ett tilltalande utseende en bonus och ska jag vara mer ytlig så matchar jag ju gärna mössa och vantar så ett plus om det finns också Glad
Svar på tråden Testpilot