Inlägg från: tiptoe |Visa alla inlägg
  • tiptoe

Testpilot

Tråkigt med så begränsade storlekar, ingen mening att ens försöka anmäla sig som testpilot då min tvååring visst är för liten för att testa kläderna.

Är det något som verkligen saknas på marknaden så är det riktigt bra vinterkläder för storlek 74-86, man blir oftast förvisad till babyavdelningen där det är mycket sämre vattentäthet.

• tiptoe
    Lotta Kvarnung skrev 2011-08-25 15:12:06 följande:
    Hejsan!

För den här testperioden har vi valt att prova av den kollektionen som spänner från 98-140. Vi har även funktionella ytterplagg i storlekarna 62-98 men det är en annan kollektion. Så tyvärr blir det svårt att testa på småttingar denna gång även om det så klart också skulle vara väldigt intressant. Det kanske kan bli nästa gång Glad

Så kul att så många vill vara med och testa. Ska bli superkul detta!

// Lotta Kvarnung
    Har ni samma kvalitet på materialet på de mindre storlekarna? De flesta andra märken som jag kollat med har nämligen klarar nämligen vatten och vind sämre i den lägre storlekarna för att man räknar med att de barnen inte rör sig lika mycket ute som de större barnen.
  • tiptoe
    Danitra skrev 2011-08-25 15:51:21 följande:
    Jag har aldrig upplevt några problem med sonens kläder när han var yngre. Vilka märken har du provat?
    >Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.
  • tiptoe
    Ronjah skrev 2011-08-26 11:22:07 följande:
    Har också haft en pop-overall i strl 80 och jag tycker att den var jättebra. 

Har testat pops skalkläder också, tyckte de var bra med. Men ett stort minus där var att jackorna blev fruktansvärt solblekta, och det nästan direkt.
    Sen är de rätt dyra också, något för dyra för min smak. Så det skulle vara kul att testa dessa skalkläder och se om det är någon skillnad i kvaliteten.
    Har två väldigt rörliga barn, på språng hela tiden, så bra kvalitet är väldigt viktig! 
    Jag var inte alla förtjust i PoP´s overall, dels pga av att den inte höll vätan borta så bra och sen var passformen inte alls bra för min tjej.. Så iår blir det ingen PoP.. Har skalkläder från PoP som fortfarande passar oxå, å ja de är bättre men tycker inte passformen är bra på dem så vor kul att testa något annat...
Svar på tråden Testpilot