Inlägg från: Ronjah |Visa alla inlägg
  • Ronjah

Testpilot

vill vill vill!!!

Men funderar lite över storlekar. Har en dotter på 3,8 år som är runt 104-107 cm dvs 110-116 i kläder.
    Har också en son på 5,7 år som vuxit ur 110, men 116 sitter bra just nu  känns som att 110-116 kan bli i minsta laget, men att 122-128 blir alldeles för stort...

Vad skulle ni valt för strl till pojken? 

• Ronjah
    Danitra skrev 2011-08-25 12:08:23 följande:
    Jag valde 110 till sonen (5 år) för han är rätt kort men var osäker. SKulle gärna får lite mer information om hur kläderna är i storlekarna eftersom det kan skifta väldigt mycket mellan märkena!

Vi köpte en Didriksson-overall igår i 110 och den var STOR. 
    Precis! Vet att Lindex till exempel är små i storlekarna, men har ingen erfarenhet av dessa ytterkläder tyvärr.
    Köpte en pop-overall till sonen i storlek 116 förra året och den satt bra då.

• Ronjah
    tiptoe skrev 2011-08-26 11:03:02 följande:
    >Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.
    Har också haft en pop-overall i strl 80 och jag tycker att den var jättebra. 

Har testat pops skalkläder också, tyckte de var bra med. Men ett stort minus där var att jackorna blev fruktansvärt solblekta, och det nästan direkt.
    Sen är de rätt dyra också, något för dyra för min smak. Så det skulle vara kul att testa dessa skalkläder och se om det är någon skillnad i kvaliteten.
    Har två väldigt rörliga barn, på språng hela tiden, så bra kvalitet är väldigt viktig! 
  • Ronjah

Impregnera ytterkläder? Måste erkänna att jag aldrig ens hört talas om något sådant.
    Här tvättas inte ytterkläder ofta heller, torkar också av dem. Om de inte sölat ner sig totalt, kräkts eller kissat på sig förstås, då tvättas ytterkläderna naturligtvis.

Tycker inte heller att man ska behöva impregnera kläder. De ytterplagg jag köpt till mina barn har då hållit sig fint utan impregnering. 

Svar på tråden Testpilot