• Border

Hur mycket vet du om barn?

En quiz för er som har och har haft barn, för er som ska ha barn, kanske skaffa barn i framtiden, eller som aldrig vill ha barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:22
    Har förstått att många tycker vissa av svaren i Quizen är fel. Ska bättra mig till nästa gång, promise

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-17 08:38
    Jag vet att föräldrapenning-frågan blev fel. Frågade min väninna som är mammaledig nu och hon sa att det är 90 dagar.
    Inga av svaren är baserade på mina egna åsikter eller värderingar utan är tagna ur boken "Barnliv"

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur mycket vet du om barn?
  • Kattdamen

60 dagar är det var.

Sen så är det åsikter, inte fakta. Kanske inte dina, utan författarens åsikter.

• Fluffskalle

Hur kan närhet vara lika viktigt som föda? Man svälter ihjäl fortare än man dör om man inte får närhet. Vet många som inte fått närhet som fortfarande lever idag. De hade inte levt 30 år utan föda. Jesus. T o m de rumänska barnhemsbarnen som låg fastbundna och led utan närhet år ut och år in under 90-talet överlevde flera år. Inte är det kul för dem men överlever gjorde en del.

Är det inte 60 dagar för övrigt som man inte kan flytta över?

• Lalalong

Jag har fastnat på Föräldrapenning-frågan. Inget av svaren är ju rätt! 

Klara 060504, Alva 100117
  • Themis
    Selfish Geene skrev 2011-08-16 16:52:25 följande:
    många av frågorna är av mycket subjektiv karaktär, i några fall passerar de gott och väl gränsen för vad som skulle kunna beskrivas som "skitnödigt"

Men föräldraskap i allmänhet är väl ganska skitnödigt (= orosskapande)? Obestämd
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • La Lola

Jag gav upp eftersom det är fel på quizet.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fluffskalle

Hehe och sista frågan med svaret "Föräldrar som mår bra och är lyckliga". Jag svarade "massor av tid med sina föräldrar". Med tanke på att närhet enligt quizzet är lika viktigt som föda så borde det vara rätt. Tänk om föräldrarna blir lyckliga av att shoppa med väninnorna dygnet runt, åka ensamma utomlands osv? Ger väl inte ungen något.

Jaa, jag vet, tar det alldeles för allvarligt nu men är bara sur rent allmänt :)

• Border
    Fluffskalle skrev 2011-08-16 18:07:22 följande:
    Hehe och sista frågan med svaret "Föräldrar som mår bra och är lyckliga". Jag svarade "massor av tid med sina föräldrar". Med tanke på att närhet enligt quizzet är lika viktigt som föda så borde det vara rätt. Tänk om föräldrarna blir lyckliga av att shoppa med väninnorna dygnet runt, åka ensamma utomlands osv? Ger väl inte ungen något.

Jaa, jag vet, tar det alldeles för allvarligt nu men är bara sur rent allmänt :)
    Det är lugnt.
  • Kattdamen

Du får väl ta och lära om helt enkelt.

• Border
    Kattdamen skrev 2011-08-16 17:59:56 följande:
    60 dagar är det var.

Sen så är det åsikter, inte fakta. Kanske inte dina, utan författarens åsikter.

yes, förmodligen författarens åsikter, men mycket har jag även hört och läst på många andra ställen
Svar på tråden Hur mycket vet du om barn?