• Sophia76

    BF November 2011 Stockholm andra barnet

    Boende i Vasastan, väntar mitt andra barn 29 november. Roligt om ngn vill följas åt!

  • Svar på tråden BF November 2011 Stockholm andra barnet
  • Sandy02

    Bor på södermalm och väntar oxo mitt andra barn fast den 19e november. =) 

    är din nuvarande graviditet lik den första? 

  • Sophia76

    Hej Sandy! Kul att du svarade! Jo ganska, fast jag är så mkt mer lugn i det hela, man har ju en idé om vad som komma skall..på gott och ont ;o) Hur känner du det?

  • Sandy02

    Här känner nog JAG mig mer lugn oxo som du säger men själva graviditeten i sig är raka motsatsen, tyvärr till det sämre denna gång.
    Har otroligt mkt sammandragningar tex som gör att jag är sjukskriven 75 % och har ont i ryggen som gör att jag ibland inte kan komma upp från liggandes.
    Så tyvärr har jag varit tvungen att bli lite motsatsen till mig själv oxo. Mitt vanliga rätta jag är det fart o fläkt det händer något hela tiden men nu måste jag ju mest vila så har faktist redan börja tycka att det är lite långtråkigt ;) Det är ju tur att man får något så fint som belöning sedan =) 

    Hur stor åldersskillnad blir det mellan dina barn?  

  • Sophia76

    Oh nej stackare, vad jobbigt för dig. Så mkt sammandragningar redan nu. :(  Du upplevde inte det med första? Som tur var har jag ett stillasittande jobb framför datorn så jag behöver inte göra några tunga lyft och har inte speciellt krävande uppgifter, helt perfekt för den här perioden i mitt liv!

    Min pojke föddes dec 2007 så han hinner nästan bli 4 år innan nästa bebis. Helst hade vi haft tätare mellan barnen men så ville inte ödet, det blir inte alltid som man har tänkt sig bara för man själv känner sig klar att skaffa barn nr 2. Och hur långt blir det mellan dina? Är det kille el. tjej?

  • Sandy02

    Jo jag hade mkt sammandragningar med första med. Och hon kom en månad för tidigt, det är lite det jag oroar mig för. Vill ju inte att den här bebisen oxo ska komma för tidigt. Har dessutom ett ganska ansträngande jobb då jag står hela dagarna och har en del obekväma "ställningar" som inte varken nacken eller ryggen gillar. Jobbar som frisör.

    Jag har en flicka och hon är född september 2007, hihi lite kul att vi precis som ni oxo hade tänkt att få barn tätare men det är inte alltid det blir som man tänkt sig ;) men nu känner jag mig riktigt nöjd över åldersskillnaden, för dottern tycker att det är superspännande och planerar och hjälper till och jag tror att hon kommer vara mkt hjälp för oss, i den mån hon själv vill förståss!!
    Det är även skönt att kunna berätta att mamma måste vila nu för att bebisen i magen är tung och att hon kan förstå det, och leka själv en stund. :) men det finns ju för och nackdelar med allt, men man får försöka se fördelarna starkare än nackdelarna ;)

  • Sophia76

    Hej igen, fick första bebisen ligga i kuvös då om hon var så pass tidig? Jag har en känsla av att denna har mer bråttom att komma ut av någon anledning. Den är väldigt aktiv, kommer inte ihåg att vår första rörde sig så mkt i magen så pass tidigt men jag tycker bara det är skönt att blir försäkrad om att det faktiskt är ngt där inne så den får gärna stöka runt som den vill :)

    Kan du vara uppe som vanligt eller måste du vara sängliggande mkt?

    Vet ni vilket kön det blir? Vi har valt att ej ta reda på det, det blir vad det blir helt enkelt!

  • Sandy02

    Nej hon behövde inte ligga i kuvös. Det enda som skiljde sig var att hon var lite mindre än hon borde annars var allt tipptopp. Det var noga att hon fick mat var 3e timme och fick ge henne lite extra mat innan mjölken rann till. Men vi fick åka hem den 3 e dagen :)

    Ja jag tycker oxo att han som ligger där inne är mer livlig än vad dottern var, tycker det är mysigt förutom när han tar i o sparkar till i revbenen, det är inget vidare ;)

    Jag ska helst vila vila vila, men jag jobbar 2 dar i veckan 5 timmar per gång resten är det vila som står på schemat och det är lite sådär eftersom mitt liv i vanliga fall är allt annat än lungt ;) hihi
    Ska till läkaren imårn igen och kolla så att jag inte har börjat öppna mig och sådär, så vi får se vad dom säger efter det. Återkommer om det :)

    Ja vi har kollat efter att vi ska få en son :) vi är så nyfikna så vi kan inte hålla oss. Vi kunde inte hålla oss med dottern heller. Hihi. Men det känns kul nu att veta att vi får en av varje :) vi känner att vi "bara" vill ha 2 barn så det känns extra kul då när vi får äran att ha en av varje.

    Har du köpt mkt än?? Har ni tänkt på namn å sånt än??

  • Sophia76

    Hej igen, vad sa läkaren? Hoppas allt är som det ska och du inte lider alltför mkt av den här sista tiden innan du blir 2-barnsmor :) Jag har nog inte riktigt smält det hela att vi faktiskt ska få tillökning och känner nog att det är först nu som jag inser hur stort det är (och hur lite egentid jag kommer få de närmaste åren.....) Men det känns så otroligt spännande och roligt så jag kan knappt vänta!

    Jag har hittat lite roliga sajter där man kan få inspiration från andra länder på namn. Vi vet ju ej vad det blir och har mest tjejnamn på hyllan men killnamn känns jättesvårt den här gången. Och så är vi inte överens...Har ni många att välja bland eller har ni bestämt er redan?

    Vagn måste jag bara ta itu med. Vi bor i innerstan så jag tror det får bli en smidig variant och inte en tung gammal Emmaljunga som sist. Den köpte vi begagnad för 600kr men gav bort den då den knappast skulle hålla för en bebis till. Annars har vi inte handlat något, inte ens babykläder. Är lite vidskeplig, fick ett missfall ganska sent, (15:e veckan) i fjol så jag vågar inte riktigt "släppa loss" och shoppa förrän bebisen verkligen kommit ut :)

  • Sandy02

    Hallå där!!

    Doktorn undrade om jag ville gå upp i tid, var hos en annan doktor än förra gången och det skrämde mig art hon sa att jag kunde gå upp i tid medans den förra ville att jag helt skulle sluta jobba :S men vart iaf sjukskriven 75%

    Ja vi har redan bestämt oss för namn. Det blir en Elvis ;) om han inte kommer ut och chockar oss totalt och är flicka ;) hihi.

    Nej då förstår jag att du inte vill köpa på dig allt för mkt. Jag har inte heller köpt nåt än. Har beställt en vagn som borde komma inom några veckor det är en liten smidig vagn eftersom även vi bor i innerstan.
    Däremot har jag rensat igenom Novas (dottern) gamla bebiskläder och hittade en hel del neutrala kläder som jag kan använda även till Elvis.
    Och i slutet av september så ska vi åka ner till Gbg och hälsa på min mamma som bor där och då ska vi även passa på att åka till Ullared och shoppa loss :)

  • Sophia76

    Nej vad coolt, jag älskar namnet Elvis :) Skulle faktiskt själv kunna tänka mig det.  Och min mamma bor oxå i Göteborg :) Fast hon har inte bil så vi har tyvärr inte kommit iväg till Ullared ännu, men jag kan tänka mig att det är en guldgruva för småbarnsföräldrar! Vad för vagn har ni beställt? Jag funderar på en Tetonia, 4 hjulig, men vet inte alls egentligen. Och de begagnade på blocket är inte mkt billigare än en ny...

    Vad skönt att du bara jobbar 25%. Själv har jag fått en nytt projekt vilket känns helt galet såhär innan jag ska gå hem i november. Men jag tar en dag i taget, tänker verkligen inte slita ut mig för den skull, inget är värt det.

    Jag känner mig alltmer trött nu, kvällarna är jag helt slut och försöker utnyttja morgnarna mer att plocka och städa upp, ingen idé på kvällen...

    Har du gått någon profylax kurs el. liknande? JAg gjorde det första gången men kommer inte ihåg ngt..det var ju trots allt 4 år sedan!

Svar på tråden BF November 2011 Stockholm andra barnet