• Ramborg

Bjöd inte min kompis på bröllopet, nu bluder hon inte in mig på sin födelsedagsfest?

Det vore nog bra för henne att få veta att du är bekymrad över hennes alkoholvanor. Då har hon en chans att förändra dem. Hon är kanske inte medveten om att hon har problem.

Jag tycker du ska prata med henne om alkoholen trots att det är jobbigt.

• Ramborg

FlamingR: Känns det jobbigt att folk undviker att bjuda såna som har svårt att hantera alkohol? Trampades det på en öm tå för dig?

• Ramborg

Jag tycker hennes kommentarer som du beskrivit är väldigt otrevliga och ohyfsade! Den människan hade jag inte velat gå på födelsedagsfest hos. Beter hon sig så får hon väl fatta att folk blir sura, oavsett alkoholproblem.

• Ramborg

Men varför skulle man bjuda EN kompis av alla, om det för övrigt var ett litet bröllop för bara släkten? Jag håller med ts make, det blir väldigt svårt att avgränsa vilka vänner som får komma då.

• Ramborg

Efter vad hon sagt om din vikt och vad det nu var är jag förvånad att hon alls tror hon ska bli inbjuden till dig igen nånsin.

• Ramborg

Varför skulle "en polare" vara stött över att inte bli bjuden på ett litet släktbröllop?

Den där kompisen är en mupp, verkar det som.

• Ramborg

Ok så alla är SKYLDIGA att göra värsta feta bröllopet dit de bjuder alla sina vänner? För om man gör ett litet bröllop med bara släkten så har alla vänner rätt att bli sura?

Ge er, människor. Det är ju absurt.

• Ramborg
    Anonym (Undrande) skrev 2011-08-17 10:20:56 följande:
    Sist hon var här sa hon t.ex. att hon anser att vi inte borde bo i hus eftersom hon inte tror att vi kommer att klara av att sköta det. Hon klagade också på bröllopsfesten (då visste hon inte att hon inte skulle komma) och tyckte det var fel och konstigt att vi inte skulle åka på bröllopsresa t.ex. Hon beklagade sig även över min vikt. Vi är lika långa och jag väger 63 kg och hon 67 kilo och hon kan inte förstå hur det kommer sig att jag ser så tjock ut när jag väger mindre än henne. Hon ifrågasatte hur jag skulle få tag på en tillräckligt stor bröllopsklänning och tyckte jag skulle köpa en  XL!!! Och sådana här saker kan hon säga till alla människor på en fest, men mest drabbad blir jag! I påskas sårade hon t.ex. svärmor som var här jättemycket, då hon ifrågasatte hur hon hanterade en svår sjukdom hon har.
    Dessutom har TS berättat det här om sin "vän". Oavsett om det hade varit ett släktbröllop eller inte, så skulle jag varit MYCKET tveksam till att bjuda in en person som sagt så där till mig. Jag fattar inte hur mänskan ens kan tro att hon är välkommen till vardags efter att ha betett sig så.
    Google Is Your Friend
Svar på tråden Bjöd inte min kompis på bröllopet, nu bluder hon inte in mig på sin födelsedagsfest?