Bjöd inte min kompis på bröllopet, nu bluder hon inte in mig på sin födelsedagsfest?
Du kan väl uppvakta din vän även om även hon väljer att ha en fest/firande utan dig?
Du kan väl uppvakta din vän även om även hon väljer att ha en fest/firande utan dig?
Jag tror inte hon håller på att straffa dig, jag tror hon reagerade mycket starkare än du tror. Hon är nog inte sur över det utan snarare väldigt sårad.
Du har sårade henne helt enkelt och därför har hon avslutat kontakten (tillfälligt eller permanent). Om du vill ha tillbaka vänskapen så tror jag du bör fundera över situationen i en annan vinkel.
Visst att man bara bjuder släkten men nog tycker jag att en vän som man känt i 15 år och har kontakt med 3-4 gånger i veckan faktiskt räknas till släkten. Står man varandra så nära så är man ju antagligen närmare än vad man är till kusiner och andra släktingar utanför närmaste familjen. Så jag kan nog förstå hennes reaktion.
Hej TS jag har gjort samma sak som dig mot en kompis. Han betedde sig också olämpligt när vi umgicks men av andra orsaker, han kunde helt enkelt inte hantera sitt ex som var en nära vän till mig utan lät det gå ut över oss och ville få oss att välja sida mm. Därför uteslöt vi honom från vårat bröllop då vi var oroliga för hur det skulle bli att ha dem båda där. Som väntat blev han sur och vänskapen tog slut men åandra sidan kan man ju fundera på om man vill vara vän med någon som man inte kan slappna av tillsammans med och lita på för att den har personliga problem som den inte kan hantera.
Hade jag varit dig hade jag struntat i kompisen och struntat i alla som tycker du är en elak hemsk människa. Du hade två goda anledningar att inte bjuda henne på bröllopet. Hon hade ingen vettig anledning att inte bjuda dig på födelsedagsfesten. Hon vill bara hämnas och få dig att må dåligt. Det syftet tycker jag är mycket elakare än anledningar som oro och ekonomi.
Ett problem som kommer av att du inte varit ärlig... Vad är det för kompis som inte tar upp hennes problem med spriten om hon inte inser det själv? Om ni är/varit så bra kompisar tycker jag det är ett svek från din sida rent ut sagt. Tycker det verkar som du står vid ett vägskäl. Stå upp för din vänskap och ta upp det här med spritproblemen, och tala om hur du vill ha det när ni träffas. Eller bryt vänskapen och låt henne slå in på alkoholismens väg ensam...
Du tog ställning till hennes värde som vän när du inte bjöd henne på bröllopet. Då kan du väl inte sura när hon anpassat sig till er nya nivå av vänskap?
Surt sa räven...
Vad är man vänner för om man inte kan stötta och respektera varandra? Hade jag inte blivit bjuden på min väns bröllop hade jag såklart blivit sårad men ändå stöttat hennes beslut. Skulle dock vilja att hon var ärlig mot mig om varför jag inte fick komma. Vuxna människor ska väl tåla att höra sanningen, och hade hon fått veta kanske hon hade valt att avstå alkoholen för att kunna vara med dig på din dag, för det är nog rätt viktigt efter så lång vänskap. Att hålla på att straffa varandra är bara barnsligt löjligt, de är så barn på dagis håller på "får inte jag komma hem till dig är inte du min vän" Ring din vän och red ut situationen innan ni sårar varandra så mycket att det inte går att reparera!
Fattar ärligt talat inte hur Ts ens kan ställa en sådan här fråga...
Ni har varit vänner i 15 år.
Du bjöd inte henne på ditt bröllop (skit samma anledningen).
Nu bjöd inte vännen ts på sin fest.
Och TS är den som är sur?
Om någon har mina sympatier så är det "vännen", inte TS.