Storkusinerna taskiga
Alltså jag kan förstå de stora barnen, inte alltid så kul att dras med en 4-åring
Jag har själv en 4-årig tjej och även en dotter på 11 år, sen finns det även ett gäng kusiner i stora tjejens ålder.
Visst kan lilltjejen på nåder ibland få vara med dem, men när de t.ex spelar spel, badar, sitter och umgås så gör de gärna det utan den lilla skitungen
De tycker såklart att hon förstör mest för dem och de inte kan gör som de vill om de ska dras med henne.
Och dessa barn är ändå ganska ansvarsfulla tycker jag. Inga problem och be dem passa henne en halvtimme om det skulle vara kris nån gång, då tar de mycket bra ansvar för henne och leker med henne.
Just nu sitter min 11-åring och spelar spel med sin jämnåriga kusin. 4-åringen kom och ville vara med, men även jag förstår att monopol inte är något spel för en 4-åring. Så vill hon vara där de är får hon helt enkelt klara av att bara titta på. Det är långt ifrån allt en 4-åring kan vara med på och de större barnen måste få göra saker på det sättet som de tycker är kul