mirre67 skrev 2011-08-18 09:59:46 följande:
Vore kul om du kunde svara på mina frågor?! När du själv var 13, lekte du med 4-åringar då? Kommer du kräva av din dotter när hon är 13 att hon ska leka med barn som är 9 år yngre än hon själv? Sen undrar jag också varför du nödvändigt vill att de här stora tjejerna som är 6 och 9 år äldre än din dotter, ska ta sig an henne hela tiden? Bara för att de är kusiner, ska de inte tvingas ha med en 4-åring i det de gör.
Jag vet inte om du uppfattade det, men visst lekte vi kusiner med varandra. Min kusin som är sju år äldre än mig satt ofta och spelade dataspel med mig. Hans lillasyster, jag och min syster och ytterligare en kusin var nio, sex, fem och fyra år äldre än vår yngsta kusin. Vi lekte/umgicks tillsammans.´Vi exkluderade i varje fall inte. Jag fattar faktiskt inte vad det skulle vara som är så svårt eller konstigt med det.
Det behöver liksom inte vara märkvärdigare än: "NN blir så ledsen när hon inte får vara med. Skulle ni kunna tänka er att göra någonting med henne en stund, så hon får känna sig delaktig, och så får ni vara ifred sen?" Att en nioåring inte skulle fatta varför är bland det dummaste jag har hört, nog förstår väl en nioåring konceptet att när A inte får vara med, blir A ledsen. Eller?