k girl skrev 2011-08-18 12:04:46 följande:
Just det var inte riktat till dig, därav den längre radbrytningen.
På somliga - bland annat du - låter det som om det vore helt otänkbart att en 10- eller 13-åring vill leka med en 4-åring. Det är det jag protesterar mot. Helt otänkbart är det faktiskt inte. Och sen har jag ärligt talat jävligt svårt att förstå hur somliga personer som är så engagerade i trådar om uppfostran, regler och rutiner bara rycker på axlarna åt en sådan här grej. En trettonåring är långt ifrån färdiguppfostrad - och ibland måste man göra saker som inte är "speciellt kul", för att man bör tänka på andra och visa hänsyn.
Ok, sorry att jag inte fattad det. Nej jag menar inte att det är helt otänkbart, vad jag menar är att jag inte tycker det är så jättekonstigt faktiskt, om de inte tycker det är speciellt kul att mer eller mindre tvingas umgås med ett barn som är 6 resp 9 år yngre än de själva. Men visst en stund kan de ju ta sig an henne men sen tycker jag isåfall att 4-åringen och hennes mamma får acceptera att de inte vill ha henne med alltid, på allt de gör. Jag tycker inte det har så mycket med uppfostran att göra, barn med så stor åldersskillnad har ju som sagt inte särskilt mycket utbyte av varandra.