• Alisa

Storkusinerna taskiga

Har läst några av inläggen och är jättedubbelt inställd. Visst hade det allra bästa avrit om storkusinerna hade haft den medkänslan att de kunde låta kusinen vara med och delta på sina villkor. Samtidigt är de stora och vill säkerligen umgås som de äldre personer de är.
    Finns det någon möjlighet att du kan vara med och delta i spelen/lekarna med din dotter för att försöka hjälpa henne att komma in och kusinerna att se att hon inte bara är en "liten unge"?

• Alisa
    Annica 786 skrev 2011-08-18 09:22:18 följande:
    Alisa, jo jag får väl göra mitt bästa när vi väl träffas. Får väl sätta igång nåt jättekul med mina barn för att locka in de andra. Vem vet - de kanske inte får vara med!!

Nej, jag måste agera vuxet, men det är skönt att ventilera ilskan ibland.

Jag har en kompis med motsatt problem,där jag tänkjte nämna den lösningen de kommit fram till. Sonen är en stor kille och har massa småkusiner som tyvärr inte är särskilt uppfostrade (och detta är inget menat mot ditt barn, bara för att förtydliga), men där har min väninna bestämt att så länge det är jobbigt så kommer de inte umgås mer än vid kalas. Kanske kommer de umgås mer senare när barnen växer och samma lösning kan man ju tänka i ert fall. Kusinerna kommer att (förhoppningsvis) mogna och din dotter kommer att bli äldre och kunna umgås på ett annat sätt.  

När det gäller ens egna barn som blir orättvist behandlade är känslorna sällan vuxna, mogna och genomtänkta 
Svar på tråden Storkusinerna taskiga