Annica 786 skrev 2011-08-18 12:45:26 följande:
Idiblon: jag har inte ställt några som helst krav på storkusinerna! Jag har börja känt att situationen är ohållbar för min dotter när vi träffas, därför har jag börjat att ta upp saken med mina systrar. Vi kommer att träffas för att komma fram till något som funkar.
Att jag sedan kan känna mig arg och ledsen och ventilera på FL är en annan sak.
Hannab: Jag är osäker på om organiserade lekar från mig eller någon annan vuxen är rätt väg att gå. Det verkar lite krystat, då vi tidigare inte har lekt med barnen på det sättet. Men jag kan mycket väl tänka mig att dra igång nåt med mina tjejer och lite försiktigt bjuda in de andra.
Jag måste också säga till alla som svarat att det har varit väldigt intressant och lärorikt för mig att läsa i tråden. Jag ser att mina systrars första reaktion inte är ovanlig och jag har även fått inblick i hur det funkar i andra familjer.
Förhoppningsvis kan det komma något bra från att vi pratar.
Tack Konichiwa girl för att du höll ställningarna under min lunch!

Jag har bara killar till kusiner. När vi var mycket yngre och alla hängde på landet så fick mina kusiner anordna skattjakter, "spökjakter", femkamper och liknande till mig och mina systrar/kompisar. Då kunde det gärna få vara en liten present i slutet på leken, typ ett foliepapper med några chips i. Kusinerna tyckte det var skitkul att anordna och vi tyckte det var jättekul att få vara med och leka. Och det sköttes liksom utan vuxnas inblandning. Det kanske bara kan vara ett sätt att visa dom att det är kul att vara med varandra?
Det andra förslaget, att ta med en kompis till din lilla tjej kanske inte fungerar? Vi fick alltid ta med oss kompisar.