mirre67 skrev 2011-08-18 14:54:22 följande:
Men alltså ts, vad är du vill egentligen? Du skriver bl a i din ts att de har bara sprungit förbi din dotter och ut på djupare vatten och badat där..Är det så konstigt tycker du?? De är 10 och 13, du kan inte kräva att de ska hålla sig till grunt vatten där din dotter kan bada, du måste ju förstå att det är flera år mellan dem. Det ligger ju på er föräldrars ansvar att t ex bada med dottern där hon kan det. Du skriver också att de här tjejerna har sagt att de tycker det är trist när du kommer med din dotter och följer henne till de andra och försöker få in henne i leken. Hur gör du då egentligen, går du bara in och liksom KRÄVER att din dotter ska vara med dem också eller kollar du om det är ok för dem att de tar sig an henne en stund? Du måste ju försöka förstå att så stora tjejer vill vara själva ibland och göra saker som passar dem bäst. Du kan inte bara komma inklampande och kräva att de ska sysselsätta din dotter bara för att de är kusiner. Det är som jag sagt flera gånger nu, 6 och 9 år mellan dem och inte det minsta konstigt att de inte tycker det är så kul att mer eller mindre bli påprackade ett såpass mycket yngre barn. Kan du inte försöka ta åt dig åtminstone en del av det din syster talat om och försöka ändra på saker och ting lite grann? Det är ju faktiskt inte bara de här stora tjejerna som ska anpassa sig efter din dotter hela tiden, hon måste också lära sig att förstå att hon är mycket yngre än dem och att de vill vara ifred ibland och göra saker som enbart passar dem.
Nu är det så att jag bara lite försiktigt har börjat diskutera detta med mina systrar. Faktiskt bara med den ena kort på telefon då vi bestämde att vi behöver träffas. Jag går inte på som någon ångvält precis! Att sedan mina känslor är i uppror är en annan sak, och det är skönt att ventilera på ett forum.