Inlägg från: Anonym (Generalen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Generalen)

snus+amning

Min mamma rökte under grav och amning. Det gjorde man lite på den tiden. Och jag mår hur bra som helst. Röker och snusar själv men det har nog inget med henne att göra.

Min sambo snusar och ammar nu. Vår son är 4 månader och mår hur bra som helst. Växer så det knakar och inga konstigheter alls. Det som är konstigt är isfl att han inte alls har fått nån kolik, nattskrik, dags-skriks-hysteri eller nått annat magont problem.

Jag tror inte heller det är bra att snusa och amma, men sen tror jag inte forskningen kring detta ämne är "up to date" precis som alkohol och amning. Det är nog inte så farligt som moralisterna vill få det att vara, precis som allt annat. Och det verkar vara vanligt att mammor snusar och ammar utan att barnet tar skada.

Man får ju överväga. En abstinent mamma som saknar snus och är stressad och spänd som en pinne.
    Eller en lugn och skön mamma som snusar under ett amnings schema.

Hade jag vart barn hade jag valt den andra mamman. Sen och andra sidan är ju nikotin farligt för dig, så alla vi som är nikotinister borde ju sluta. Men det är ett annat kapitel.

Live fast, Die hard!

Svar på tråden snus+amning