Inlägg från: Vår tur nu |Visa alla inlägg
  • Vår tur nu

uteblivet missfall

Jag fick i tisdags veta att mitt barn hade dött tre veckor tidigare i v 10 och imorgon ska jag inte för att träffa läkaren och bestämma hur vi ska fortsätta med detta, om vi ska vänta längre på att bäbisen kommer ut eller om det blir skrapning eller tabletter. Man känner sig väldigt tom och snopen, som du säger, mycket att de planer vi gjort gjorde vi ju efter att hjärtat slutet slå. Jag håller tummarna för att det går bra för dig imorgon på skrapningen!

• Vår tur nu

Hur gick det för dig på skrapningen igår?

Jag tänker att man nog kommer må bättre nästa graviditet, kroppen är ju "van" vid graviditetshormonerna nu så det borde inte bli sån chock för den. Tror inte det finns några medicinska belägg för det jag tänker utan det är nog mer för att trösta mig men det känns lite bättre att tänka så...

Jag ska in för medicinsk abort på fredag och hoppas att det blir något av ett avslut för oss. Funderar på om jag ska ta med en kamera och fota bäbisen? Den har varit död i över fyra veckor så den är nog rätt svullen och ser inte ut som "den ska" men man kan tydligt se både armar och ben på ultraljuden och jag känner det lite som att jag vill lägga den bilden till de UL-bilder jag har från när bäbisen levde. 'Får se hur det blir...

• Vår tur nu

Beklagar Lycklig1988 och Anonym. Det känns så hemskt när man får veta det så sent, oavsett när bäbisen dött eller om det varit en bäbis över huvud taget, man har ju varit inställd på att man är gravid och väntar barn. Vi fick veta att vi fått missfall några dagar innan vi bjudit in våra familjer på fika för att berätta, nu fick vi genomlida fikat och gång på gång säga "nej men det var bara för att vi var sugna på att baka och träffa er alla". Vi bjuder kanske inte på fika så ofta annars, såvida ingen fyller år...

Vad glad jag blir att höra att du blivit gravid igen Anonym och nu är i vecka 16, hoppas att vi alla snart är där! Vad skönt att ha gått så långt också, för jag antar att oron för ett till missfall var stor till en början? Var de förstående på kvinnokliniken och gav dig extra ultraljud på grund av dina tidigare missfall?

• Vår tur nu

Det blev några bilder igår. Läkaren var jättegullig och hjälpte oss att ta hål på fosterblåsan (den kom ut hel, AJ kan jag säga om det!) och lägga upp bäbisen på en liten improviserad bädd så att vi kunde ta farväl och ta några bilder...

Vet ni förresten när hur och varför man ska ta graviditetstest ett tag efter missfallet? De sa inte till mig att jag skulle göra det på kvinnokliniken och jag skulle bara komma dit igen ifall jag fick feber eller började blöda jättemycket. I och för sig så kolla de med ultraljud någon minut efter att bebben kom ut och då verkade det som att allt hade kommit ut som det skulle...

• Vår tur nu

Jag bad att få göra det som innebar minst risk för framtida men och fick därför göra medicinsk abort. Det var en fruktansvärd dag kan jag säga, ordentligt smärtsamt, sen visade det sig även att jag inte tålde smärtlindringen så jag spydde för fullt, men såhär i efterhand är jag ändå glad att jag gjorde det på det sättet. Fast om bäbisen inte hade kommit hade det självklart känts mer ovärt, men enligt min läkare så funkar det bra med medicinsk abort för de allra flesta...

• Vår tur nu

Jag tror det kommer gå bra för dig Casiopeia! Visst, det gör ont, men det går över. Man blir så fokuserad på att bäbisen måste komma ut och det blev väl någon slags förlossningskänsla för så fort bäbisen hade kommit så glömde jag allting. Du ska dock inte, som jag, plocka med dig en massa arbete för att göra undan, det var lönlöst ;)

• Vår tur nu

Vad skönt att höra att du tagit dig igenom detta Casiopeia, nu är det bara att ladda om :)

Är det nån som vet om man kan ha ägglossning även fast man fortfarande blöder? Jag tog gravtest igårkväll och det visade negativt men jag blöder fortfarande, ungefär en gång per dag kommer det typ en tesked, men inget däremellan... Känns som att jag inte vill missa en ägglossning men samtidigt vill jag ju inte riskera en infektion....

• Vår tur nu

Jag ringde till kvinnokliniken idag (främst för att fråga hur länge det dröjer innan vår bäbis aska kommer till minneslunden, då vi tänkte gå dit med en blomma) men passade även på att fråga om ägglossning och blödningar. Kvinnan jag pratade med sa att det inte alls är ovanligt att man blöder till och från ända till första mensen, och att det inte var något att oroa sig för såvida man inte blöda väldigt mycket. Ägglossning kan man ha även fast man blöder fortfarande. Min plan är därför att börja köra ägglossningstest nu och att när jag har ägglossning ha sex en eller två gånger, efter att ha tvättat oss båda noggrant, för att inte missa denna månad...

• Vår tur nu

Som jag förstått det så kan man inte ha ägglossning förrän du får neg på gravtest, det visar ju att kroppen förstått att du inte är gravid längre och börjar ladda på nytt...

Casiopeia, min gissning är att det är fostersäcken som kom ut, du provade inte att sticka hål på den och se om det kanske låg en bäbis däri?

• Vår tur nu

Min fostersäck var stor som en liten knytnäve och då hade böbisen dött i v 10 (och jag antar att fostersäcken bara utvecklats till då...)

• Vår tur nu

Ett vanligt graviditetstest testar ju för nivåer övewr 25 så man kan ju lika gärna köra ett sånt, det ska sjunka från 50 till under 25 rätt snabbt eftersom att det börjar mycket mycket högre, så man borde ju kunna sammanfatta det som att man inte kan få ägglossning så länge som man testar positivt på ett grav-test (för sannolikheten att man ligger mellan 25 och 50 är rätt liten)

Svar på tråden uteblivet missfall