• Ssofia

uteblivet missfall

Vår tur nu skrev 2011-08-21 11:21:15 följande:
    Jag fick i tisdags veta att mitt barn hade dött tre veckor tidigare i v 10 och imorgon ska jag inte för att träffa läkaren och bestämma hur vi ska fortsätta med detta, om vi ska vänta längre på att bäbisen kommer ut eller om det blir skrapning eller tabletter. Man känner sig väldigt tom och snopen, som du säger, mycket att de planer vi gjort gjorde vi ju efter att hjärtat slutet slå. Jag håller tummarna för att det går bra för dig imorgon på skrapningen!
    Tack Sandra, det ska faktiskt bli riktigt skönt att få det hela överstökat imorgon, visst är jag ledsen men mest arg nu faktiskt, för att jag gått hela sommaren  och trott att jag är gravid. Har nu gått in i, eller skulle gått in i, vecka 12, det är 7 veckor för mycket, fostret dog enligt ultraljud redan i vecka 5, jag kan lätt acceptera ett missfall, det  tror jag sker i det flesta fall för att det finns en mening med det, och ett missfall i vecka 5 skule ju vara som en vanlig mens... så det här 7 extra veckorna av onda bröst, komatrötthet och illamående det är dom jag är arga på...

Lycka till du med Sandra, vi får hoppas att vi kommer igen med nya magar sebare i höst! Jag är så oerhört tacksamm att jag har två fantastiska killar redan, det måste vara så mycket värre för dom som försöker för första gången.

Kram på dig! 
  • Ssofia
    Vår tur nu skrev 2011-08-23 08:37:39 följande:

Hur gick det för dig på skrapningen igår?

Jag tänker att man nog kommer må bättre nästa graviditet, kroppen är ju "van" vid graviditetshormonerna nu så det borde inte bli sån chock för den. Tror inte det finns några medicinska belägg för det jag tänker utan det är nog mer för att trösta mig men det känns lite bättre att tänka så...

Jag ska in för medicinsk abort på fredag och hoppas att det blir något av ett avslut för oss. Funderar på om jag ska ta med en kamera och fota bäbisen? Den har varit död i över fyra veckor så den är nog rätt svullen och ser inte ut som "den ska" men man kan tydligt se både armar och ben på ultraljuden och jag känner det lite som att jag vill lägga den bilden till de UL-bilder jag har från när bäbisen levde. 'Får se hur det blir...

Det gick bra, jag är glad att det är över, även fast inte är jätte kul att vara där just där och då... men som sagt nu är det nya tag som gäller, och daggs att börja ligga igen

Jag är inte ledsen över skrapningen men ledsen över att graviditeten gick som den gick.

Ursh, ta inte med kameran sandra, det låter makabert!!

Lycka till på fredag.
  • Ssofia
    Sonrisa skrev 2011-09-05 17:05:47 följande:
    Nu har jag varit iväg på cytotcbehandlingen. Det gick förvånansvärt bra.

Vi fick ett eget rum där vi spenderade större delen av dagen, och den omtänksamma barnmorskan tittade till oss då och då.

Det tog några timmar innan det kom igång och när det väl kom igång trodde jag att jag skulle dö, en liten stund. Framför allt frös jag något frukstansvärt! Men med dubbla filtar, värmeflaska, extra smärtstillande och lugna, varma andetag från maken lugnade det ner sig och sen kunde vi åka hem någon timme senare.

Hoppas nu bara att allt kommer ut, att ägglossningen kommer igång och att det går bättre nåsta gång...
    skönt att höra att det gick bra för er. Jag det är bara att ta nya tag vid nästa ägglossning. Jag blöder fortfarande lite efter min skrapning, det av stannade men kom igång igen efter ett par dagar. men när blödningen är slut, då jäklar ska här göras barn igen

Hoppas du mår bättre snart! 
  • Ssofia

Är det nån som vet om man kan ha ägglossning även fast man fortfarande blöder? Jag tog gravtest igårkväll och det visade negativt men jag blöder fortfarande, ungefär en gång per dag kommer det typ en tesked, men inget däremellan... Känns som att jag inte vill missa en ägglossning men samtidigt vill jag ju inte riskera en infektion....

jag undrar oxå, och precis så är det med min blödning oxå. Hade lite som mensverk här omdagen så trodde kanske det kunde vara ägglossning, men gjorde ett test men det visade inegt. Min kropp brukar annars vara väldigt tydlig med vad som händer, men just nu känns den lite upp och ner.'

Stor kram till dig också fina nina!
  • Ssofia
    Freja0811 skrev 2011-09-10 09:18:37 följande:
    Jag var på vul i torsdags och fick veta att embryot bara var stor som vecka 6 men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 11 idag. Så jag vet redan vad det handlar om men måste vänta 2 veckor på att göra nytt vul för att se om det ev växt och blev gravid senare. Men det tror jag inte. Nu vill jag att allt ska vara över så vi kan börja försöka igen.
    stackars dig, men det kanske finns lite hopp i alla fall. Lycka till!

/Sofia 
  • Ssofia

Någon som har en förklaring!?

nu är det drygt en månad sedan  jag skrapades, för lite mer än en vecka sedan fick jag en riklig mens, men den varade i typ 2 dagar. men nu har jag började småblöda igen. har inte ont, bara ljusröd flytning, ingen lukt, är det ägglossning eller är något fel. När blir det ordnig på torpet igen?

Svar på tråden uteblivet missfall