• Anonym (ym)

uteblivet missfall

trodde jag var gravid med trean, tills idag då jag vart på ultaljud. då visar det sig att fostret dött i veckas fem men jag har gått i till vecka 11, utan att blöda, brösten har blivit större och ådriga, jag har mått apilla hela sommaren, trött, och livmodern har växt som den ska så jag har redan fått lite mage.

På måndag ska jag skrapas. Någon mer som varit med om detta med uteblivet missfall. känns väldigt snopet!

/S 

• Svar på tråden uteblivet missfall
  • Vår tur nu

Vad skönt att höra att du tagit dig igenom detta Casiopeia, nu är det bara att ladda om :)

Är det nån som vet om man kan ha ägglossning även fast man fortfarande blöder? Jag tog gravtest igårkväll och det visade negativt men jag blöder fortfarande, ungefär en gång per dag kommer det typ en tesked, men inget däremellan... Känns som att jag inte vill missa en ägglossning men samtidigt vill jag ju inte riskera en infektion....

• Sonrisa

Ja, det är skönt att det är över, även om vi aldrig kommer att glömma det...

Vet inte hur det är med ägglossningen, det är ju väldigt individuellt. Läste om någon som blivit gravid igen efter bara två veckor. Men jag tror att det är säkrast att vänta tills man slutat blöda helt. Om man missar en ägglossning så kanske inte det är hela världen. Värre om det blir en infektion och man kanske måste vänta ännu längre...

• Wilhelmine

Exakt samma för mig, ts! Utom skrapning. Fick tabletter. Jag har också mått jätteilla hela tiden.

• fina nina84

Jag har varit med om ett MA också  fostret hade dött i vecka 9.  Jag kände på mig att något va fel..och fick det sen bekräftat på vul.. kändes skitjobbigt eftersom alla grav-symptom fanns kvar.. skrapades en vecka senare..först efter det försvann alla symptom. 

Kramar till dig och beklagar din förlust  {#emotions_dlg.flower} 

• Ssofia

Är det nån som vet om man kan ha ägglossning även fast man fortfarande blöder? Jag tog gravtest igårkväll och det visade negativt men jag blöder fortfarande, ungefär en gång per dag kommer det typ en tesked, men inget däremellan... Känns som att jag inte vill missa en ägglossning men samtidigt vill jag ju inte riskera en infektion....

jag undrar oxå, och precis så är det med min blödning oxå. Hade lite som mensverk här omdagen så trodde kanske det kunde vara ägglossning, men gjorde ett test men det visade inegt. Min kropp brukar annars vara väldigt tydlig med vad som händer, men just nu känns den lite upp och ner.'

Stor kram till dig också fina nina!
  • Wilhelmine

Jag tänker inte vänta en mens med att försöka igen, men tänker inte chansa o ha sex när jag fortf blöder. Har köpt ägglossningstest dock o ska börja testa när jag slutat blöda.

• Vår tur nu

Jag ringde till kvinnokliniken idag (främst för att fråga hur länge det dröjer innan vår bäbis aska kommer till minneslunden, då vi tänkte gå dit med en blomma) men passade även på att fråga om ägglossning och blödningar. Kvinnan jag pratade med sa att det inte alls är ovanligt att man blöder till och från ända till första mensen, och att det inte var något att oroa sig för såvida man inte blöda väldigt mycket. Ägglossning kan man ha även fast man blöder fortfarande. Min plan är därför att börja köra ägglossningstest nu och att när jag har ägglossning ha sex en eller två gånger, efter att ha tvättat oss båda noggrant, för att inte missa denna månad...

• Anonym (Mamma)

Jag har varit med om samma sak. Det upptäcktes när jag skulle göra ultraljud i v17 men fostret hade dött i v 12, jag mådde inte dåligt eller hade blödningar.

• Wilhelmine

Okej Sandra13, då verkar det ju smart att börja med äl-test illa kvickt! :)

• Sonrisa
    Anonym (Mamma) skrev 2011-09-06 21:54:13 följande:
    Jag har varit med om samma sak. Det upptäcktes när jag skulle göra ultraljud i v17 men fostret hade dött i v 12, jag mådde inte dåligt eller hade blödningar.
    Jag mådde inte heller ett dugg dåligt. Så orättsvist att kroppen inte ens talar om när det är något som har gått fel!
Svar på tråden uteblivet missfall