• Anonym (ym)

uteblivet missfall

trodde jag var gravid med trean, tills idag då jag vart på ultaljud. då visar det sig att fostret dött i veckas fem men jag har gått i till vecka 11, utan att blöda, brösten har blivit större och ådriga, jag har mått apilla hela sommaren, trött, och livmodern har växt som den ska så jag har redan fått lite mage.

På måndag ska jag skrapas. Någon mer som varit med om detta med uteblivet missfall. känns väldigt snopet!

/S 

• Svar på tråden uteblivet missfall
  • Wilhelmine

Jag hade jätteont i huvudet veckan innan. Men läser man om huvudvärk under graviditet så sägs det ju vara normalt. Men jag tror det hängde samman.

• Sonrisa
    Wilhelmine skrev 2011-09-07 18:36:35 följande:
    Jag hade jätteont i huvudet veckan innan. Men läser man om huvudvärk under graviditet så sägs det ju vara normalt. Men jag tror det hängde samman.
    Ja, det har jag hört andra som sagt också. Jag blev rädd så fort jag fick lite grand ont i huvudet under graviditeten, men jag fick aldrig sådär jätteont...
  • Wilhelmine

Men detta med äl igen... Man kan väl inte ha äl så länge gravtest fortf visar positivt?

• Sonrisa

Jag tror att lillen kom ut idag... kan det ta så lång tid?

Fick cytotecbehandling i måndags och då kom det ju en del större klumpar och massor av blod, men idag har jag haft väldigt ont och så kom det en stor klump, som iallafall jag tyckte såg något lite mänsklig ut... känns ju jättemärkligt att det ska ta så lång tid. Det kanske kan ha varit moderkakan också, den har väl precis börjat bildas i v.9...?

• Sonrisa
    Wilhelmine skrev 2011-09-08 07:47:06 följande:
    Men detta med äl igen... Man kan väl inte ha äl så länge gravtest fortf visar positivt?
    Det verkar väldigt ologisk att man skulle kunna det, men jag vet inte. Ring och kolla med barnmorskan? Jag blev inte upplyst om att man ska ta gravtest, varför ska man gör det och hur långt efter behandlingen?
  • Wilhelmine

Ingen aning i vilken ordning allt kommer ut. Det är väl hinnor och så också... Sedan kan det väl vara levrat blod också som klumpar sig?

• Vår tur nu

Som jag förstått det så kan man inte ha ägglossning förrän du får neg på gravtest, det visar ju att kroppen förstått att du inte är gravid längre och börjar ladda på nytt...

Casiopeia, min gissning är att det är fostersäcken som kom ut, du provade inte att sticka hål på den och se om det kanske låg en bäbis däri?

• Vår tur nu

Min fostersäck var stor som en liten knytnäve och då hade böbisen dött i v 10 (och jag antar att fostersäcken bara utvecklats till då...)

• Sonrisa
    Vår tur nu skrev 2011-09-08 21:06:31 följande:

Casiopeia, min gissning är att det är fostersäcken som kom ut, du provade inte att sticka hål på den och se om det kanske låg en bäbis däri?

Nej... det vågade jag nog inte... tyckte det var ganska obehagligt, faktiskt. Åhh... hoppas, hoppas att vi kan få en lite större bebis snart!!
  • Wilhelmine

Nu hade ju min dött redan i ca v 5 men jag bara spolade snabbt utan att titta när det kom klumpar.

• Anonym (ellis)
    Wilhelmine skrev 2011-09-08 07:47:06 följande:
    Vad jag hört någonstans så måste hcg ligga under 50 för ev ägglossning och det måste man ju kolla med hjälp av blodprov. Stämde nog ganska bra för mig senast. Veckan innan jag borde haft ägglossning låg jag ännu över 50 och hade ingen tillstymmelse till stegring den månaden. Jag lämnade blodprov varje vecka då mitt hcg inte vill sjunka nog snabbt och därför hade jag koll.
  • Vår tur nu

Ett vanligt graviditetstest testar ju för nivåer övewr 25 så man kan ju lika gärna köra ett sånt, det ska sjunka från 50 till under 25 rätt snabbt eftersom att det börjar mycket mycket högre, så man borde ju kunna sammanfatta det som att man inte kan få ägglossning så länge som man testar positivt på ett grav-test (för sannolikheten att man ligger mellan 25 och 50 är rätt liten)

• Freja0811

Jag var på vul i torsdags och fick veta att embryot bara var stor som vecka 6 men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 11 idag. Så jag vet redan vad det handlar om men måste vänta 2 veckor på att göra nytt vul för att se om det ev växt och blev gravid senare. Men det tror jag inte. Nu vill jag att allt ska vara över så vi kan börja försöka igen.

• Ssofia
    Freja0811 skrev 2011-09-10 09:18:37 följande:
    Jag var på vul i torsdags och fick veta att embryot bara var stor som vecka 6 men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 11 idag. Så jag vet redan vad det handlar om men måste vänta 2 veckor på att göra nytt vul för att se om det ev växt och blev gravid senare. Men det tror jag inte. Nu vill jag att allt ska vara över så vi kan börja försöka igen.
    stackars dig, men det kanske finns lite hopp i alla fall. Lycka till!

/Sofia 
  • Sonrisa
    Freja0811 skrev 2011-09-10 09:18:37 följande:
    Oj, vad jobbigt att behöva gå och vänta i två veckor... Klart man förväntar sig det värsta då, men du får inte ge upp hoppet!
  • Freja0811

Just nu tror jag det värsta fast ibland kommer såklart tankarna om att det kan gå vägen. Men jag vill inte vara för positiv för det är bättre med en positiv överraskning på vul i så fall istället för en negativ. Jag vet inte hur det är med ma om man börjar blöda och om alla symptom finns kvar. Jag blöder inte och har alla symptom om än mer illamående den sista veckan. Kan ju hända att jag känner efter för mycket.

• Sonrisa

Det är nog väldigt olika... Jag blödde inte någonting alls och kände mig fortfarande gravid, men jag hade inte så mycket symptom fån början, inget illamående eller så.

Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra för er, men jag förstår verkligen att man inte vill hoppas för mycket...

• Anonym (ym)

hur långt ca tog det för er att få er första ägglossning efter skrapningen? Har lite ont i äggstockarna men äggtestet visar inget, det är nu fyra veckor sedan jag skrapades, och en vecka sedan då jag slutade blöda helt.

/Sofia 

• Ssofia

Någon som har en förklaring!?

nu är det drygt en månad sedan  jag skrapades, för lite mer än en vecka sedan fick jag en riklig mens, men den varade i typ 2 dagar. men nu har jag började småblöda igen. har inte ont, bara ljusröd flytning, ingen lukt, är det ägglossning eller är något fel. När blir det ordnig på torpet igen?

Svar på tråden uteblivet missfall