• we wish for a baby

Ni som använt/använder MENOPUR

Jag ska vilken dag som helst nu påbörja vår tredje IVF behandling och den här gången så har kliniken bytt ut puregonet mot menopur. På puregonet var min maxdos 150ie på menopuren så är min maxdos 225ie.
    Jag har med puregonet fått jättefina ägg med toppkvalitè. Jag har med hjälp av puregonet gjort fem insättningar som resulterat i två minus & tre missfall.

Och min fråga är nu : Vad tycker ni om menopur? Har de varit lyckat för er?
    Vad jag förstått så finns de olika slags menopur att få utskrivet, jag ska använda mig av 1200IE
    Jättetacksam för alla svar!  
  • Svar på tråden Ni som använt/använder MENOPUR
  • Bottis

Det var Menopur som hjälpte oss. Det är guld värt enligt oss Fick inga direkta biverkningar heller.

Håller tummarna för er!

• we wish for a baby

Tack vännen!
    Jag hade faktiskt på känn att du skulle skriva till mig!
    Det känns så himla pirrigt nu... vet snart inte om jag ska skratta eller gråta, så nervös är jag. jag skulle ju ha startat imorgon egentligen, men min mens kom ju självklart inte som tänkt... alltid så när man ska dra igång en behandling tycker jag. Då kommer den inte.. men när man absolut  INTE vill ha den..ja då kommer den med besked Gråter

• Bottis

Den kommer! Och det ska gå vägen. Jag vill hälsa på bebis i Falun

• LS 1976

Jag använde Puregon vid mitt första IVF försök och Menopur vid försök 2 och 3. Märkte inte direkt någon skillnad mellan dem. Fick inga direkta biverkningar förutom trötthet. Puregonsprutan var något smidigare eftersom Menopuren fick man blanda ihop själv. Har förstått att Menopuren numera finns färdigblandad också. Ska förhoppningvis påbörja behandling nummer 4 i sep/okt och har fått utskrivet Menopur även vid detta försök. Jag fick fler ägg när jag använde Menopur. Inget av mina försök har lett till graviditet. Har gjort 3 ÄP men bara 1 ET.

• we wish for a baby
    LS 1976 skrev 2011-08-18 14:54:15 följande:
    Jag använde Puregon vid mitt första IVF försök och Menopur vid försök 2 och 3. Märkte inte direkt någon skillnad mellan dem. Fick inga direkta biverkningar förutom trötthet. Puregonsprutan var något smidigare eftersom Menopuren fick man blanda ihop själv. Har förstått att Menopuren numera finns färdigblandad också. Ska förhoppningvis påbörja behandling nummer 4 i sep/okt och har fått utskrivet Menopur även vid detta försök. Jag fick fler ägg när jag använde Menopur. Inget av mina försök har lett till graviditet. Har gjort 3 ÄP men bara 1 ET.
    Tusen tack för att du tog dig tid att skriva till mig. Hoppas verkligen ni får lyckas nu då ni startar igen.
    De är en trälig väg att gå detta. Så mycket ovisshet
  • LS 1976

Krävs en stor portion tålamod när man är inne i IVF karusellen. Det är alltid något man väntar på...

• Ankaja

Vi använde Menopur, fick först beskedet att det var omöjligt för oss att få barn, men sen ändrade de medicinen från puregonet till Menopur (750, dvs maxdos)  och idag är vi gravida i vecka 24 :) Så jag har bara gott att säga om Menopur.

• we wish for a baby
    Ankaja skrev 2011-08-18 15:24:58 följande:
    Vi använde Menopur, fick först beskedet att det var omöjligt för oss att få barn, men sen ändrade de medicinen från puregonet till Menopur (750, dvs maxdos)  och idag är vi gravida i vecka 24 :) Så jag har bara gott att säga om Menopur.
    Tusen tack för att du delade med dig av din solskenshistoria, Stort grattis till er Hjärta Ja de var verkligen en hög dos!
    Grattis igen!
Svar på tråden Ni som använt/använder MENOPUR