• Alexi

Män i amningsrum?

Många bebisar har ju i vissa åldrar svårt att koncentrera sig på ätandet om det händer för mycket runt omkring, därför är det ju bra med ett separat matrum. Men det gäller ju samma sak oavsett om det är amning eller flaskmatning. Så TS, se det som ett rum där man har rätt att mata ett litet barn, oavsett bröst eller flaska, oavsett kvinna eller man.

Däremot stör jag mig på när folk som ska mata eller sköta bebis tar med sig halva familjen in som sällskap, det är ju ok om de är ensamma där men då ska de gå ut därifrån. Sist (i Kista) satt en mamma och ammade barn, ett stort barn och en vuxen satt och åt sina medhavda luncher samtidigt, man kände sig som att man kom och störde som skulle använda rummet för det som det är avsett för...

• Alexi

Helle333: varför måste din man med in, han kan väl gå i affärer så länge om ni ändå är i ett köpc eller så för att göra det?

• Alexi
    Flytning skrev 2011-08-18 16:59:53 följande:
    Min man skulle nog också hellre följt med in hellre än att strosa runt i affärer, vilket är något han avskyr. Det är liksom inga som tänker i de termerna att det skulle vara stötande på något vis för en man att gå med in i amningsrummet när hans fru och barn går in dit. 
    Inte stötande men störande för de ätande bebisarna med fler folk än nödvändigt och massa samtal om de som sitter där har det.
  • Alexi
    Flytning skrev 2011-08-19 09:38:04 följande:
    Herregud, någon måtta får det väl ändå vara! Inte kan man väl ha allas önskemål i bakhuvudet hela tiden. Jag tycker att det räcker gott och väl att man uppför sig och inte är alltför högljudd när man är där inne. Då tycker jag att man gjort sitt. Är det en väldig trängsel så klart att man inte behöver sitta och ta plats men är det ingen trängsel så ska man väl inte behöva tänka på att man är i vägen?
    Se inlägg 60, verkar ju finnas fler som tycker som jag...
Svar på tråden Män i amningsrum?