• J90

Afte/förkylningsblåsor.

Hejsan! Nu önskar jag mig massor med tips och hemmakurer för att lindra afteblåsor. 

Lider nå så enormt av detta då jag har minst 1 blåsa hela tiden, året om!

Någon som har någon superkur att bistå med? :)  

• Svar på tråden Afte/förkylningsblåsor.
  • J90

Den salvan har jag redan provat, det fungerade inte då hela käften blev bedövad = dreggel! :P Men munvatten som du gör låter bättre! :) 

• J90

Kan ju vara värt att prova salt, det har man ju alltid hemma! ^^, Dock får jag nästan aldrig på tungan, men får väl pilla dit lite salt och testa nu efter lunch! :)

• J90

Använder redan den tandkrämen, och det hjälper litegrann! De blir inte lika enorma nu längre, men har fortfarande lika många - alltså, varje dag, året om. Hade tur dock, sist jag var till tandläkaren fick jag en som har ägnat sig mycket åt forskning bakom just Afte. Det var hon som sa åt mig att byta tandkräm t.ex. 

Jag har varit till läkaren, de finns inget som de kan göra. Jag är inte glutenintolerant.

Det är på senare år (är 21 nu) de har blivit konstaterat att det är afte, tidigare har de alltid sagt till mig  att det är vanliga förkyldningsblåsor.

Ja, inte är det  nå roligt inte. Vissa dagar kan jag inte ens äta mat som behöver tuggas för att jag har så ont. Får ofta huvudvärk, feber och migrän när det är som värst! >.<  

• J90

Jag absolut intresserad av tandkrämen och gelé!! ALLT som kan underlätta! 

Är så trött på att vissa veckor dricka yoghurt med sugrör!  

• J90

Kan gladligen meddela att efter ca. 4 veckor med aloe Vera tandkräm endast haft EN blåsa, och den blev endast lika stor som en knappnål!!! Tidigare har jag haft blåsor med en diameter på 1 cm - hela tiden. TACK för tipset, är evigt tacksam! :)

• J90
    Ramborg skrev 2012-07-16 00:11:56 följande:
    Var köper du tandkrämen? Märke?

Tandkrämen heter Aloe Vera Orginal, kommer inte ihåg vad sidan heter men googla så kommer det säkert upp! Rekommenderar den till alla!
Svar på tråden Afte/förkylningsblåsor.