• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • Okej

Tänkte höra här om det möööjligtvis är någon som söker ett kallblodssto (eller känner någon?), kanske till avel eller som ridhäst? Sambon ska sluta med travbiten och vi måste dra ner på hästantalet.

Hon är jättefin med utstrålning (påminner om en frieser i utseendet, högrest och snygg, även om hon i nuläget kanske är mer lik en flodhäst eftersom hon skrotat i hagen länge), mkt körd och genomsnäll. Aldrig startad dock, men det beror mer på sambon än på henne. Sutten på ett par gånger, tror inte det är några problem att rida in henne.

Känns rätt trist att han ska sluta med travet, men jag förstår honom samtidigt, och man kan ju alltid ta upp den biten igen. Men hästarna lägger vi inte ner helt och hållet iaf, och det finns iaf en häst som aldrig kommer att lämna gården.

• selda
    many87 skrev 2011-08-18 17:56:47 följande:
    Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

Hej
    Här kommer det en till som har travet som hobby, men jag har min travare ute på leasing just nu då jag inser att jag inte kommer att få tid att träna honom till trav, och det var ju det som var meningen med honom. Så jag låter någon annan få chansen att få igång honom så man får se om han har lite talang iaf :)

Så nu har jag en nordis som familje häst bara och trivs med det.   
  • cajsasmamma
    Okej skrev 2012-03-30 11:41:57 följande:
    Tänkte höra här om det möööjligtvis är någon som söker ett kallblodssto (eller känner någon?), kanske till avel eller som ridhäst? Sambon ska sluta med travbiten och vi måste dra ner på hästantalet.

Hon är jättefin med utstrålning (påminner om en frieser i utseendet, högrest och snygg, även om hon i nuläget kanske är mer lik en flodhäst eftersom hon skrotat i hagen länge), mkt körd och genomsnäll. Aldrig startad dock, men det beror mer på sambon än på henne. Sutten på ett par gånger, tror inte det är några problem att rida in henne.

Känns rätt trist att han ska sluta med travet, men jag förstår honom samtidigt, och man kan ju alltid ta upp den biten igen. Men hästarna lägger vi inte ner helt och hållet iaf, och det finns iaf en häst som aldrig kommer att lämna gården.
    Svårt att sälja häst nu. Har själv en kallblodssto till salu.
  • cajsasmamma
    selda skrev 2012-04-04 12:33:46 följande:
    Hej
    Här kommer det en till som har travet som hobby, men jag har min travare ute på leasing just nu då jag inser att jag inte kommer att få tid att träna honom till trav, och det var ju det som var meningen med honom. Så jag låter någon annan få chansen att få igång honom så man får se om han har lite talang iaf :)

Så nu har jag en nordis som familje häst bara och trivs med det.   
    Trevligt med lite nytt folk här :) 
  • many87

Wie....

På tisdag ska tre åringen ut i sitt första provlopp Skrattandesååå spännande...

• cajsasmamma
    many87 skrev 2012-04-13 17:43:20 följande:
    Wie....

På tisdag ska tre åringen ut i sitt första provlopp Skrattandesååå spännande...
    Hoppas att provloppet går bra!!

Själv har jag fått tag i en tjej som är monteintresserad så nu ska iaf Halvis tränas inför montekval :)

och nya hästen (indianen) ska köras på söndag för första gången :)  
  • Okej
    cajsasmamma skrev 2012-04-04 20:53:59 följande:
    Svårt att sälja häst nu. Har själv en kallblodssto till salu.

Kan tänka mig det, vi har inte börjat annonsera aktivt än men känns inte som om det vimlar av köpare. Vad har du till salu?
  • many87
    cajsasmamma skrev 2012-04-13 19:03:53 följande:
    Hoppas att provloppet går bra!!

Själv har jag fått tag i en tjej som är monteintresserad så nu ska iaf Halvis tränas inför montekval :)

och nya hästen (indianen) ska köras på söndag för första gången :)  
    Ja vi får hoppas, han har inte varit nere på banan sen han kvalade Glad ska bli spännande å se om han mognat nu, å inte bara "leker" som han gjorde i fjol Skrattande

vad kul med monté. Jag har monté licens också Glad så himla kul å de är bra med pengar att tjärna i monté. 
    Jag ska rida in våran senare med så han kan vara med i monté Glad 
  • cajsasmamma
    Okej skrev 2012-04-13 19:34:22 följande:
    Kan tänka mig det, vi har inte börjat annonsera aktivt än men känns inte som om det vimlar av köpare. Vad har du till salu?
    Jag har till salu en gammal Troll John-märr, som har lämnat några bra avkommor( hon heter Mainatt reg. i Norge)
Svar på tråden Travmänniskor