• many87

Travmänniskor

Hej
    Jag tänkte kolla om de fanns fler travmänniskor som sitter å kikar på denna sidan..
    Tänkte vi kunde samlas här å prata lite om allt å inget Glad 
    kanske visa lite kort på våra travhästar osv...
    Får se om de finns fler än jag som håller på med detta... Glad 

• Svar på tråden Travmänniskor
  • owner

ja vad roligt! jag har inte läst så mkt i tråden än men jag hänger på

• MatteusMamma86

Hej hopp
    Har en shettishingst, en arab valack och en varmblodshingst
    När jag hittat en bra och billig sulky så ska jag köra varmblodet, problemet är att jag bara kört shettis för många år sedan och har dålig koll på travare.
    Även då jag jobbat med travare och galoppörer, visserligen som stallhjälp.
    Mitt varmblod heter Like an anthem och snällare hingst finns inte! 

• many87
    MatteusMamma86 skrev 2012-02-07 10:07:22 följande:
    Hej hopp
    Har en shettishingst, en arab valack och en varmblodshingst
    När jag hittat en bra och billig sulky så ska jag köra varmblodet, problemet är att jag bara kört shettis för många år sedan och har dålig koll på travare.
    Även då jag jobbat med travare och galoppörer, visserligen som stallhjälp.
    Mitt varmblod heter Like an anthem och snällare hingst finns inte! 
    Glad hoppas du hittar utrustning så du kan köra honom..
    gulligt med shettis, jag har i tanken att skaffa en om ett tag, sambon vill vänta ett år eller 2 till men sen ska vi hha en liten på gården..
    har du tänkt travträna hingsten eller bara köra honom för hobby? nyfiken jag är =) 
  • many87

Hur går de med träningen för er som tränar hästarna?
    Här går de framåt, treåringen ska snart gå sitt första snabbjobbet sen jag slutade köra i oktober, sambon har bara kört kondition med honom. Men han är i fin form nu Skrattande 

• MoonFlight

Jag kommer ingen vart alls med min 4 åring. Hon tappar skor hela tiden och måste ju ha brodd nu. Har inte kört henne ordentligt på snart 1 1/2 år och det är skit för hon har sådan kapacitet och älskar att springa...

• owner

trampar hon av sig skorna? testa att byta hovslagare, det kan göra mycket. många är duktiga på att lägga in skorna om dom har lätt för att trampa av sig.

• MoonFlight

Har haft olika hovisar och den enda som dom satt på flyttade 30 mil bort tyvärr. Tyvärr har hon dålig kvalitet på fötterns oxå. Funderade på om man skulle skaffa typ Mac Docs eller vad dom nu heter. Skulle det fungera tro?

• owner

jag vet inte vad det är tyvärr. där jag jobbade förut hade vi en med mkt problem med hovsprickor. vi köpte "hoofmaker" som man skulle blanda i fodret. jag upplevde att han fick betydligt starkare och bättre hovar iaf. besvärligt när hovarna går sönder! tillslut har man ju inget kvar att spika i... :(

• Moratösen

Hoppar in här jag med som travtok

Har ingen starthäst just nu men längtar som en tooook efter en.

Numera har jag bara mitt gamla russto som jag har tävlat själv med, har dock haft storhästar tidigare tsm med mitt ex och min pappa.

Har bf nån gång i slutet av augusti - början på september.

• MatteusMamma86
    many87 skrev 2012-02-07 14:27:26 följande:
    Glad hoppas du hittar utrustning så du kan köra honom..
    gulligt med shettis, jag har i tanken att skaffa en om ett tag, sambon vill vänta ett år eller 2 till men sen ska vi hha en liten på gården..
    har du tänkt travträna hingsten eller bara köra honom för hobby? nyfiken jag är =) 
    Han kom till mig för snart en månad sedan, han stod hos proffstränare tidigare men växte ojämnt så ägaren ville inte lägga tid på honom så jag fick han
    Synd e de att han står bara för han hade så fina muskler när han kom.
    Har aldrig varit riden tidigare, nu har jag ridit han 3 ggr och han har inget emot det.
    Är stapplig bara för han har inga skor men han lär ju inte springa ifrån mig då hihi.
    Han är jätte vacker, har en halvmeter man och helt vågigt. 
Svar på tråden Travmänniskor