• Anonym

Kondylom!

Äcklad som fan!  För ca 2 veckor sedan kände jag något hårt vid min klitta, jag fattade direkt att det var kondylom och ja, det var som en liten hård flik där.  Jag har dejtat denna kille nu sen i slutet av april, det måste ju vara han som smittat mig?

I alla fall, jag klippte av skiten med en nagelsax (ummmm) och den försvann.  Igår kände jag en ny hårdhet just i slidöppningen, ja just det, en ny vårta!  Jag klippte av den också, så att det blödde.  Jag vägrar att hålla på och pensla med skit som ändå inte hjälper.

Men, hur i helvet länge ska detta hålla på?  Hur länge blomstrar kondylom?  Jag vågra INTE säga ett skit till min kille, detta är så vidrigt och pinsamt at jag dör.  Kommer vi bara att hålla på och smitta varandra nu i all evighet?  Hjälp!

• Svar på tråden Kondylom!
  • Anonym

Det är säkert han som smittat dig, men det går ju inte att vara helt säker. Vartec salva hjälper jättebra, gjorde det i alla fall på mig när jag fick mitt första och hittils enda utbrott för 4 år sedan. Är ni redan "smittade" så blir ni ju inte det igen för man kan ju bara bli smittad en gång, men det är inte säkert att du kommer att få fler utbrott än detta, som sagt för mig har de aldrig dykt upp några nya blåsor sedan första gången

• Anonym

Behöver inte vara han som smittat dig. Man kan bära på viruset mycket länge utan att det bryter ut, vissa kan bära det hela livet utan att märka det. Brukar börja blomstra vårtor när imunförsvaret är påverkat eller svagt, tex vid mens eller graviditet. Även om man stressar mycket kan de börja komma en massa vårtor. Ni kommer inte smitta varandra fram och tillbaks eftersom ni båda redan bär på viruset nu. Besök en könsmottagning så kan du få hjälp och råd där, jag själv har brännt bort en massa kondylom då det kände för att blomstra under min graviditet. Ett annat tips som är lite bättre än nagelsaxen (funkar dock bara om vårtan är lite upphöjd eller flikig) är att ta en bit tandtråd runt vårtan och snöra åt hårt, efter två-tre dagar ibland ännu fortare så faller den bara av helt svart och skrumpen då den dött av att blodtillförseln strypts. Personligen tycker jag att om en vårta börjat blöda så känns det som om att där blodet hamnat där ploppar upp en ny.

• Anonym (???)

Jag har kondylom. Min flickvän fick utslagen först och sedan jag. Men ändå skyller hon på att jag smittade henne då hon fick. Då va jag helt symtomfri och hon trodde att jag hade haft utslagen tidigare och inte sagt ngt o smittat henne. Nu har jag utslag och hon är typ fri från dom. Så vi använder kondom nu för hon tror att hon smittas igen.

Hon har för övrigt haft sex med kondom före vi blev ihop. Hade iofs inte jag, men de va för ett år sedan!

• Anonym

Inkubationstiden kan vara lååång för kondylom och kondom är inte helt säkert skydd mot kondylom. Man kan få vårtor uppe precis ovanför könet så att säga och då kan det smitta på så vis. Dessutom kan vissa vårtor vara väldigt små och platta, väldigt svåra att upptäcka om man inte kolla väldigt noggrant.

• Anonym (???)

Jo, men eftersom hon fick först och jag hade då inte sett några på mig elr så. Sen får jag efter henne, stora som jag ser nu. Borde inte hon ha bärt smittan före då?

• Anonym

Jo, hon borde ju helt klart haft det först då, som sagt kondom skyddar inte alltid och ibland är man inte helt ärlig mot sig själv och vill erkänna misstag som man kanske gjort men inte tänker på som kan ha lett till smitta

• Anonym

Undrar bara, kan man fa kondylom varta pa insidan av laret?  Jag har en "plupp" dar som liknar en varta.

• Anonym (???)

Är de nära så kan väl du? Samma man kan få de vid anus elr som en tidigare sa. Nästan vid magen. Så full möjligt!

Jag tror tjejen anar att det är hon som fått de först. För hon säger inget om de nu när jag väl fått utslagen.

• Anonym

Alltsa, herregud!  Idag upptackte jag MASSOR av sma vartor precis i slidoppningen!  Vad i helv...kan dom komma sa himla snabbt, pa bara en dag??  Jag laste om appelcidervinager, sa jag gar nu omkring med en bomullstuss uppstoppad i musen, drankt i ACV och fy faaaan vad det svider!!!  Jag kollade nyss och nu ar dom helt kritvita, som reaktion pa vinagern.

Usch, jag mar sa himla daligt...och skams som en hund...Kommer ej kunna ha sex med min kille pa ett tag ju och han kommer ju fan undra...och aven undra varfor jag luktar vinager! 

Jag fan hatar han ocksa, javla ackel...for jag anser att det ar HAN som smittat mig! 

Jag hoppas sa innerligt att ACV hjalper.  Jag har last en del har pa natet nu om det och det verkar vara undermedlet mot just kondylom.  Nagon som testat detta och blivit av med skiten?

AJJJJJJ!!!!  SVIIIIIIIIIDER!  :(   :(

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2011-08-19 22:10:47 följande:
    Alltsa, herregud!  Idag upptackte jag MASSOR av sma vartor precis i slidoppningen!  Vad i helv...kan dom komma sa himla snabbt, pa bara en dag??  Jag laste om appelcidervinager, sa jag gar nu omkring med en bomullstuss uppstoppad i musen, drankt i ACV och fy faaaan vad det svider!!!  Jag kollade nyss och nu ar dom helt kritvita, som reaktion pa vinagern.

Usch, jag mar sa himla daligt...och skams som en hund...Kommer ej kunna ha sex med min kille pa ett tag ju och han kommer ju fan undra...och aven undra varfor jag luktar vinager! 

Jag fan hatar han ocksa, javla ackel...for jag anser att det ar HAN som smittat mig! 

Jag hoppas sa innerligt att ACV hjalper.  Jag har last en del har pa natet nu om det och det verkar vara undermedlet mot just kondylom.  Nagon som testat detta och blivit av med skiten?

AJJJJJJ!!!!  SVIIIIIIIIIDER!  :(   :(
    Du skall inte hata honom. Man kan ha de utan att man vet om de. Sen kan man blivit smittad av de i flera år före. Utslagen kan komma långt efter också. Så kan lika gärna vara du om du nu vet om du haft oskyddat med några tidigare. Du skall prata!
Svar på tråden Kondylom!