• Anonym

Kondylom!

Äcklad som fan!  För ca 2 veckor sedan kände jag något hårt vid min klitta, jag fattade direkt att det var kondylom och ja, det var som en liten hård flik där.  Jag har dejtat denna kille nu sen i slutet av april, det måste ju vara han som smittat mig?

I alla fall, jag klippte av skiten med en nagelsax (ummmm) och den försvann.  Igår kände jag en ny hårdhet just i slidöppningen, ja just det, en ny vårta!  Jag klippte av den också, så att det blödde.  Jag vägrar att hålla på och pensla med skit som ändå inte hjälper.

Men, hur i helvet länge ska detta hålla på?  Hur länge blomstrar kondylom?  Jag vågra INTE säga ett skit till min kille, detta är så vidrigt och pinsamt at jag dör.  Kommer vi bara att hålla på och smitta varandra nu i all evighet?  Hjälp!

• Svar på tråden Kondylom!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-19 22:10:47 följande:
    Alltsa, herregud!  Idag upptackte jag MASSOR av sma vartor precis i slidoppningen!  Vad i helv...kan dom komma sa himla snabbt, pa bara en dag??  Jag laste om appelcidervinager, sa jag gar nu omkring med en bomullstuss uppstoppad i musen, drankt i ACV och fy faaaan vad det svider!!!  Jag kollade nyss och nu ar dom helt kritvita, som reaktion pa vinagern.

Usch, jag mar sa himla daligt...och skams som en hund...Kommer ej kunna ha sex med min kille pa ett tag ju och han kommer ju fan undra...och aven undra varfor jag luktar vinager! 

Jag fan hatar han ocksa, javla ackel...for jag anser att det ar HAN som smittat mig! 

Jag hoppas sa innerligt att ACV hjalper.  Jag har last en del har pa natet nu om det och det verkar vara undermedlet mot just kondylom.  Nagon som testat detta och blivit av med skiten?

AJJJJJJ!!!!  SVIIIIIIIIIDER!  :(   :(

Sorry att behöva säga det, men testat med ACV och de hjälpte inte ett skit, visst de blev vita och uppluckrade och så men sedan blev de helt som vanligt igen.. Mitt tips är att gå till en klinik så får du bra hjälp och behandling där. Jag brännde bort mina, visst de sved lite med att få lokalbedövning upp i musen.. men såå värt det när de var borta och man slapp gå och tänka samt lida över det. Kom tillbaks efter ett litet tag men då brännde jag bort skiten igen så var det inget mer med det.
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2011-08-21 21:13:03 följande:
    Sorry att behöva säga det, men testat med ACV och de hjälpte inte ett skit, visst de blev vita och uppluckrade och så men sedan blev de helt som vanligt igen.. Mitt tips är att gå till en klinik så får du bra hjälp och behandling där. Jag brännde bort mina, visst de sved lite med att få lokalbedövning upp i musen.. men såå värt det när de var borta och man slapp gå och tänka samt lida över det. Kom tillbaks efter ett litet tag men då brännde jag bort skiten igen så var det inget mer med det.
    Man skall inte bränna eller ta bort dom med salvor!!!!
    Man skall låta kroppen läka det av sig själv, så blir du av med det för alltid troligtvis. Är ngt med blodkropparna. Får ha tålamod, brukar ta månader tills de är borta dock
  • Lbem

Haha.. klippa, gör inte det ont!?
    Jag upptäckte kondylom på min kille när vi vart tsm i 6 månader,
    även jag testades och hade det.
    Dom "frös ner" vårtorna och sedan dess har jag inte fått tillbaka det!
    Var nu ca 1 år sedan.

Gå och testa dig när du känner att du har det, och be dom frysa ner
    så är chansen inte stor att dom kmr tillbaka .. 

• Anonym

Nu har jag gatt omkring med appelcidervinager i muffen i nastan en vecka och vartorna har forandrats, blivit morka.  MEN...under tiden har en mangd nya kommit!  Jag hade ju i slidoppningen, typ 30 sma, men nu runt hela yttre blygdlapparna ocksa!!!  De blir ocksa vita av acv. 

Jag pallar bara att ga omkring i nagon timme med appelcidervinager, gor sa forbaskat ont.  Och jag har blivit alldeles illrod inuti slidan...gor asont.

Jag ville inte ha sex med min kille, just for smartan, jag tom skapade ett brak mellan oss sa att jag slapp i ett par dagar i alla fall.  Men sa instisterade han pa sex...jag var tvungen att dricka mig full for att klara av det och det gjorde skitont!  Och han ar pa mig hela tiden...ska ha sex stup i kvarten!  Fan, jag kommer ju bli alkoholiserad tack vare detta!

Jag smorjer med olivolja emellanat och vitamin E olja...men det ar fortfarande irriterat ju.  Jag hatar verkligen detta, det ar fruktansvart och jag kan nastan tycka detta ar orsak nog till att skjuta sig sjalv i skallen...jag orkar verkligen inte leva sa har.  Fan fan fan, vill bara att detta ska forsvinna och jag kan bli normal igen.

Kan dessa vartor orsaka cancer?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-24 21:22:05 följande:
    Nu har jag gatt omkring med appelcidervinager i muffen i nastan en vecka och vartorna har forandrats, blivit morka.  MEN...under tiden har en mangd nya kommit!  Jag hade ju i slidoppningen, typ 30 sma, men nu runt hela yttre blygdlapparna ocksa!!!  De blir ocksa vita av acv. 

Jag pallar bara att ga omkring i nagon timme med appelcidervinager, gor sa forbaskat ont.  Och jag har blivit alldeles illrod inuti slidan...gor asont.

Jag ville inte ha sex med min kille, just for smartan, jag tom skapade ett brak mellan oss sa att jag slapp i ett par dagar i alla fall.  Men sa instisterade han pa sex...jag var tvungen att dricka mig full for att klara av det och det gjorde skitont!  Och han ar pa mig hela tiden...ska ha sex stup i kvarten!  Fan, jag kommer ju bli alkoholiserad tack vare detta!

Jag smorjer med olivolja emellanat och vitamin E olja...men det ar fortfarande irriterat ju.  Jag hatar verkligen detta, det ar fruktansvart och jag kan nastan tycka detta ar orsak nog till att skjuta sig sjalv i skallen...jag orkar verkligen inte leva sa har.  Fan fan fan, vill bara att detta ska forsvinna och jag kan bli normal igen.

Kan dessa vartor orsaka cancer?
    Säg att du inte vill ha sex bara! Att du inte är sugen.

Nej de orsakar inte cancer, så oroa dig inte för det!
  • Anonym (Gå till gyn)

Snälla du. Du måste ju prata med din kille om din situation. Och att supa sig full för att kunna ha sex över huvud taget verkar inte bra. Gillar du att ha sex annars, så kan det bli förstört om du fortsätter att "tvinga" dig själv att ha sex.

Som många andra säger, gå på en undersökning så får du salva. Tror t om du kan köpa salvan receptfritt på apoteket så slipper du vinägern. Låter inte hälsosamt att gå med vinägertussar i musen. Bit ihop och kom iväg till läkaren, och prata med din kille. Han har faktist rätt att veta.

• Anonym (..)

de kan visst öka risken för livmoderhalscancer.

• Anonym
    Anonym (..) skrev 2011-09-13 20:02:07 följande:

de kan visst öka risken för livmoderhalscancer.

Nej, bara det osynliga viruset, inte det med synliga vårtor.
  • HannaS86

Ts sluta plåga dig själv i onödan :( Jag har haft kondylom. Fick ett utbrott för ca 2-3år sedan. Det var som små flikar precis som du beskriver och jag kunde tom dra loss några med fingrarna utan att det kändes alls. Gick till hudmottagningen (har jag för mig det kallas). Blev undersökt av en snygg manlig läkare såklart men på honom lät det som att shit happens och det kan hända även den bästa ungefär och då kändes det inte alls pinsamt längre :) är tacksam mot honom fortfarande. I alla fall berättade han om olika metoder att få bort dem och sa att han kunde bränna bort dem direkt. Bränna? Få bort dem NU? Ja tack!! Blev något förvånad när de tog fram nåt som liknade en lödkolv man hade i slöjden i skolan och det var en udda men inte särskilt smärtsam upplevelse att få bedövningssprutor där nere innan han började bränna. Det tog runt 5min och sedan har de aldrig kommit tillbaka igen :D

• Anonym
    HannaS86 skrev 2011-09-13 21:52:34 följande:
    Det fanns stycken men glömde att skitipaden tar bort dem...
    Funkade det verkligen? Hade du många små också, fick du några besvär efteråt?
  • HannaS86

Japp det fungerade perfekt, rekommenderas!!
    Jag hade dels några små, kanske 3*3mm(?) och dels ett område som var större mer som en klump av såna. Kommer inte ihåg exakt hur stort det området var men skulle tro runt 1 *1cm. Snacka om att man kände sig missbildad. Men han brände bort allihop. Det gick snabbt, gjorde inte ont och man blev "botad" direkt! Jag var såklart medveten om att de kunde komma tillbaka men det har de inte gjort :D Det var lite svart där han hade bränt men det försvann på några dagar och blev hudfärgat igen.

• Anonym

Ville bara uppdatera lite. Som sagt, jag behandlade med äcv, det sved som faaaan och jag tyckte det poppade upp tio ggr mer vårtor. Efter ca 10 dagar i helvetet gav jag upp. Nu är det ganska ok, dom stora blafforna på yttre blygisarna verkar inte finnas där mer, eller så kom de endast fram under behandlingen pga irritation och är platta och osynliga i vanliga fall. Jag kan fortfarande se små vårtor i mynningen ifall jag öppnar upp...men det är inget som syns om man nu ej vet att de finns där. Inget som känns med ett finger heller. Jag hade även en stor, hård plupp på insidan av ena låret som jag haft ett bra tag, men aldrig riktigt insett att det kan vara en vårta, tills jag nu fick kondylom. Lite senare fick jag nåt liknande på ena skinkan. Dom ser ut som en katts bröstvårta, ungefär, och känns tydligt och är riktigt vidriga. Jag köpte cryo freeze off i vår dryg store här, hemma behandling mot vanliga hand och fotvårtor. Man kyler ner en skumgummi grej och trycker mot vårtan i 30 sekunder och efter ca 14 dagar ska den ramla av. Sagt och gjort, jag behandlade lår och skink vårtan, det blev som en illröd ring, som ett ciggarett brännmärke ungefär. Gjorde inte nämnvärt ont under själva frys ingen men efter...My god! Det värsta jag varit med om! Det blev knallrött, gjorde superont, verkligen dunkade av smärta och var ömt, ett tag trodde jag att jag måste gå till doktorn, var rädd att jag fått en infektion. Men sen, på dag 10 ungefär, blev det bättre, som om dom höll på att torka ut. Och så krympte lår vårtan ihop och jag kunde krafsa bort den! Helt borta! Lämnade ett litet ärr, däremot, men det är det fan värt och det blir nog bättre med tiden. Rump vårtan däremot höll i sig längre och gjorde till slut skitont igen och kliade, det var som om den förvandlades till en stor finne, öm och svullen. Men så vaknade jag en morgon, den måste ha poppat, den var tom och kvar var bara ett hål och nu är den ocksa helt borta med bara slät hud kvar! Kondylom är nog fan det jävligaste som finns! Jag har lidit helvetes eldar och jag är ju i te helt fri än. Men, jag överlever, så länge dom inte syns och känns tydligt. Jag vill bara säga...ha safe sex, vilket ju innebär INGEN sex! Kondylom smittar även med kondom. Lycka till alla, hoppas ni ej behöver lida så in i helvete som jag gjort.

• Kaajsa1234

Hej Jag har en fråga angående priserna på behandling av kondylom. Om man till exempel väljer att bränna eller frysa ned dem, kostar det då som ett vanligt läkarbesök eller någonting mer utöver det?

Svar på tråden Kondylom!