• Anonym (Anna)

Köpa sexleksaker på nätet

Har lite funderingar kring att köpa sexleksaker på nätet. Är en sådan som lätt skäms av mig så jag skulle aldrig klara av att gå till en butik och handla där. Såg att exempelvis Ellos säljer, men de skickar ju exempelvis sina kläder i plastpåsar och om man köper leksaker där vill man ju inte att det ska gå att se igenom vad man köpt liksom:p Man vill ju ha det så neutralt som möjligt, att det inte sticker ut vad det är man köpt. Annars blir det ju lite pinsamt att gå till ICA och hämta ut paketet om ni förstår hur jag menar :) 

Är det någon här som köpt sexleksaker på Ellos eller någon annan sida och vet hur de brukar paketera varorna? 

• Svar på tråden Köpa sexleksaker på nätet
  • Anders 386
    dejan9209 skrev 2014-10-08 10:25:25 följande:

Vet att dom hade en butik vid ullared, alldrig varit där, men du kanske kan kolla in den. :)

Det är martinshop, dom finns på nätet också. Men lite kul i deras butik i Ullared eftersom man får klämma lite på grejorna...  
  • Mrs Okänd

Haha...jag har också varit "rädd" att det ska sticka ut nåt när man hämtar paketet så jag har ibland bett min man hämta ut det. En gång frågade hon i paketutlämningen hur stort paketet var, tänk om de gör det när man beställt en stor dildo....*fniss fniss* och så ska man börja måtta med händerna i affärn!! Det syns ju direkt när det är snuskbeställning eftersom paketen ska vara så diskreta. Det är det ju inga andra företag som är. Och de som lämnar ut måste ju veta vilka paket som kommer från dessa företag. Tur man kan köpa gurka och kokosolja på ICA...Skrattande

• HasseA
    Anders 386 skrev 2015-01-26 11:01:46 följande:
    Men jag har gjort många "felköp" av sexleksaker. men det är kul att testa lite olika, man måste ju köpa för att få veta...
    Det låter så bra men funkar inte lika bra i verkligheten...
    Håller med om det här sista, att det ofta låter så bra, men ...

När jag kikar runt efter leksaker, då brukar jag Googla på namnet och så lägga till amazon. För amazon.com säljer nämligen leksaker, och grejen är att de är så stora, så på deras sida finns det ofta ganska många recensioner, något som iaf jag gillar att läsa, för att skaffa mig en bild.

(ja, man kan ju även skriva "site:amazon.com sökord" när man vill söka på nåt speciellt ställe - jag har aldrig handlat hos dem, för övrigt, bara läst recensioner där)
  • Anders 386
    HasseA skrev 2015-01-26 13:16:17 följande:
    Håller med om det här sista, att det ofta låter så bra, men ...

När jag kikar runt efter leksaker, då brukar jag Googla på namnet och så lägga till amazon. För amazon.com säljer nämligen leksaker, och grejen är att de är så stora, så på deras sida finns det ofta ganska många recensioner, något som iaf jag gillar att läsa, för att skaffa mig en bild.

(ja, man kan ju även skriva "site:amazon.com sökord" när man vill söka på nåt speciellt ställe - jag har aldrig handlat hos dem, för övrigt, bara läst recensioner där)
    Jag går också in på Amazon o kollar recensioner. Kolla även Amazon.de, där har dom mycket sexprylar. Men priserna är inte bättre än i Sverige, det är bättre att handla hemma. Men man kan hitta billigare prylar om man håller sig till såna märken som man inte ser i Sverige. 
  • Nordea

Jag ger mig på att fråga här istället för att göra en ny tråd.

Jag vet allt det där om diskret paketering och är inte alls orolig för det - MEN jag har en god man som har hand om min ekonomi, och det är hans jobb mer eller mindre att se allt jag betalat för, på mitt Nordeakonto. (Han måste revisera det för någon varje år.)

Så jag undrar - är det lika diskret vem man köpt från på internetkontot, som på paketet? :P

För min god man är inte en främling på postkontoret som jag aldrig kommer se igen, han är en "vän" jag känt i flera år och jag vill helt inte att han vet vad jag pysslar med. XD

Jag kollade upp Ellos (som jag köper kläder från ändå) men de har bara vibratorer, jag vill helt enkelt ha en silikondildo och ingen vibrator.

• Anonym (Nordea)

Och jag som ville vara anonym gäst, nu råkade jag registrera mig genom ett inlägg?

Och så står det på min profil att jag är 45... jag är 23, vad är det med den här sidan? :S

• Mrs Okänd
    Nordea skrev 2015-01-27 14:06:41 följande:

Jag ger mig på att fråga här istället för att göra en ny tråd.

Jag vet allt det där om diskret paketering och är inte alls orolig för det - MEN jag har en god man som har hand om min ekonomi, och det är hans jobb mer eller mindre att se allt jag betalat för, på mitt Nordeakonto. (Han måste revisera det för någon varje år.)

Så jag undrar - är det lika diskret vem man köpt från på internetkontot, som på paketet? :P

För min god man är inte en främling på postkontoret som jag aldrig kommer se igen, han är en "vän" jag känt i flera år och jag vill helt inte att han vet vad jag pysslar med. XD

Jag kollade upp Ellos (som jag köper kläder från ändå) men de har bara vibratorer, jag vill helt enkelt ha en silikondildo och ingen vibrator.

Det finns många sidor som har både sexleksaker och andra hälsoprylar...lite vitaminer och en dildo är ju aldrig fel. Även apoteken har ju sexprylar på sina sidor. Och då behöver ju ingen veta vad du köpt exakt. Lycka till!
  • HasseA
    Nordea skrev 2015-01-27 14:06:41 följande:

När jag har handlat så har det inte stått butikens namn på inbetalningskortet. Sannolikt är det bara ett namn på butiken, medan det registrerade bolaget bakom har ett helt annat namn.

Om du är osäker är det ju bara att maila eller ringa och fråga vad det kommer stå på inbetalningskortet.
  • Anonym (En som vet)

Glöm alla förslag har köpt sexleksaker i snart 15 år och dem butiker jag skulle rekommendera är dom största aktörerna på marknaden finns massa små aktörer som man inte ens vet om dom existerar, köp bara av seriösa aktörer är mitt råd. Här får du mina favoriter

www.sexleksakeroutlet.se/ - stort sortiment, ett av sveriges största, väldigt billiga, tar en eller två extra dagar att få sina prylar

www.vuxen.se/ - stort sortiment, bra service, lite dyrt

www.mshop.se/ - Martinshop, numera Mshop, bra sortiment, dyrast men det kan det vara värt när man kan känna sig trygg.

Finns ett par till som är ok, brukar kolla runt på mina favorit shoppar för att hitta mina saker, slutar i regel med Sexleksaker Outlet då dom i regel är billigast, dessa är dom största aktörerna som är duktiga på sexleksaker och du får det alltid diskret av dom. lycka till med dina köp :)

• Anonym (baby)

tycker alla som trillar in på denna kan få lite uppdaterade tips, klart klassikerna finns, som Mshop och Vuxen, dom e alltid bra att handla av, dyra med kan sin sak, sen finns det ännu ett par andra som är bra som Sexleksaker Outlet, Lustjakt, Lastbryggan , av alla tipsen köper jag mest nu på den som är billigast sexleksaker av dessa - Sexleksaker Outlet, men har kolla på dom andra som ibland har bra kampanjer

• Anonym (Ojojoj)

Värkar som att ägaren av sexleksaker outlet är här och på många andra forum och låtsas vara en nöjd kund. Väldigt seröst!

• Anonym (Testat runt)

Finns ett flertal shoppar som alla skriver om här. 

Mina favorit sidor är 

Lovetales.se - +++ Fri frakt

Vuxen.se

Båda är diskreta och har bra priser, Lovetales har även alltid fri frakt oavsett vad du handlar för. 

• vargveum

Nu vet jag att du skrev att det känns genant att köpa i fysisk butik. Men jag måste be dig prova ändå! Personalen i de seriösa butikerna är i allmänhet väldigt proffsiga och bra på att ta bort vibbar av pinsamhet. Samt att man kan klämma och känna på kvalitetskänslan, storlekar osv. Mycket bra att t ex gå tillsammans med sin partner och shoppa!

Webshopping är väl bra om man vet precis vad man ska ha...

Är från Sthlm och kan rekommendera Kino och Pistill. Men finns bra butiker i alla halvstora och större städer.

Svar på tråden Köpa sexleksaker på nätet