Inlägg från: annacec |Visa alla inlägg
  • annacec

Samsovning när tvåan anlänt

Min 2:a har precis kommit och jag tänkte göra så här: Jag och storebror sover i min 160 cm säng som står mot en hörna, han längst in (är också elvisp i sängen) och jag längst ut. Har köpt en Troll Bedside Crib till bebisen som står jämn höjd med mig bredvid sängen. Så bebisen sover där eller med mig och när jag måste byta sida får jag lägga mig skavfötters. Det viktiga är att jag har min rygg mot storebror så han inte råkar sparka lillebror.

Fråga: tycker ni Troll bedside Crib räknas som samsovning?

• annacec

Kruxet är ju att amma (liggamma) båda brösten på natten. När man byter bröst och vänder sig om så hamnar ju bebis bredvid storebror.

• annacec

Aha! Tack för tips!
    Låter ju lättare än att flytta runt och lägga sig skavfötters med storebror.

Är det AP att köra natt/liggammning så länge och mycket som bebis önskar?

• annacec

Anses det vara samsovning om bebis ligger bredvid sägen i en troll bedside crib tycker ni eller betyder samsovning att man måste ligga närmare / hud mot hud?

• annacec

Ok... Men vad är bäst/mest rätt om jag vill säkerställa en bra anknytning med min 11 dagars. I vagga bredvid sängen eller bredvid mig på madrassen?

Tack för er input!

• annacec

Jag har också en trollsäng till bebis och storsyskon på samma madrass, men bebis ligger ju då på egen madrass och inte så nära... Har nog lite ångest för att bebisen inte sover tillräckligt nära (samma madrass) och rädd man inte för optimal anknytning

Svar på tråden Samsovning när tvåan anlänt