tackförfisken skrev 2011-08-19 08:12:02 följande:
Samsov med ettan . Strax innan tvåan kom köpte vi en riktig säng till ettan som vi ställde vid fotändan av våran säng.Hon sov alltså i vårat rum men i egen säng.Bebis låg mellan mig och sambon. Spjälsäng har vi aldrig haft.När sedan ettan kände sig reda flyttade vi bara sängen till hennes rum,då kände hon sig trygg i den. Gjorde likadant nu när trean kom,det har funkat för oss:)
Det är juh en variant, men som det känns nu är han nog inte redo för det än.
MalinEddie skrev 2011-08-19 08:23:01 följande:
Har ni plats för ytterligare en säng?
Ja, det ska inte vara några problem faktiskt.
Alexi skrev 2011-08-19 08:37:39 följande:
Vår 2,5-åring kommer in varje natt och pga det slutade det med att jag och lillebror sovit i annat rum sen han föddes, nio månader sedan... Men jag hoppas kunna flytta in igen när han börjar sova mer stabilt och inte ska amma halva nätterna längre.
Annat rum känns inte aktuellt här
Ultima skrev 2011-08-19 08:43:19 följande:
Ungefär som ovan har vi också gjort - ställde spjälsängen (som ingen sover i

) mellan vägg och ena långsidan av sängen som ett stopp/fallskydd...(Kan inte ha sängen ståendes direkt an mot vägg pga element)
Sen ligger vi: Minstingen, jag, storasyster och sen pappan.
Har en "vanlig" 190 cm säng och det funkar bra - även nu när minstingen närmar sig ettårsdagen.
Ja det är juh det vi haft spjälsängen till, sen när vi blev gravida igen så har vi testat om han vill ligga där, och det går bra nån timme, sen vill han gärna krypa nära igen

bollanmollan skrev 2011-08-19 08:23:29 följande:
Det har funkat kanon bra för oss, trodde den lilla skulle gråta mycket på nätterna men det har hänt sällan och den stora vaknar inte av det, Vi har 3 st sängar bredvi varnadra. Den stora sover i en säng mot väggen, jag och lillen har nästa säng och sen pappa den sista och nedanför pappa sover hunden i sin korg haha. så många blir det.
Det får nog bli 3 sängar helt enkelt.