• voldis

Varning för bedragare på blocket!

Åhh jag har gått på en sån stor nit!! Det var ca 3 månader sen nu och nu har jag kommit över den största ångesten och vill nu varna er alla !

Jag hade annons på ett guldarmband på blocket. Satte ett ganska stort överpris på det för jag var nyfiken på om jag fick sålt det för det priset. 5000:-
    Jag fick ett sms på engelska från en tjej som frågade om jag kunde ge ett bättre pris. Jag sa nej, 5000:- vill jag ha.
    Hon skrev okej och att hon bode i Ukraina och kunde skicka över pengar sen kunde jag skicka armbandet. Kanon tänkte jag "då kan hon ju inte lura mig" Hon "heter" Sandra Leland.
    Jag fick ett mail från hennes "bank" royal bank of scotland, att hon har skickat in pengar med de måste ha Kolli nummer från posten på att det är skickat, så jag skicka iväg det och skicka kollinummer till banken och till köparen.
    Då skrev banken att för att kunna skicka pengar till sverige så måste det vara minst 6500:- så om jag betalde in 1500:- till dom så skulle jag få 5000:- plus mina 1500:- kronor då. DUM som jag va så gjorde jag det!!!!!!
    Då fick jag ett nytt mail att summan var visst 8000:- så jag måste betala in ytterligare 1500:- för att få mina pengar. Då stoppade jag och bad köparen att skicka tillbaka mitt armband. Då skrev hon att hon plockar ut pengarna från banken igen och skickar en check istället.. Jag fick ingen check och mailade henne då skrev hon att hon inte fått armbandet och hade dragit tillbaka checken. PANIK! Jag mailde posten och anmälde förlorat paket. Någon vecka senare så mailde hon och skrev att hon hade fått paketet och skulle skicka en ny check. Jag fick den och försökte lösa in den på banken, de var misstänksamma men jag sa att jag måste ju ha mina pengar så det provade men den gick såklart inte igenom. Jag fick betala 650:- i admin. avgifter.

Detta var historien i korta drag!! Mycker mail skickades och nu i efterhand förstod man många varningsklokor som jag borde ha reagerat på men samtidigt saker som hon skrev så gjorde att jag tänkte "men så skulle hon ju inte säga och göra om hon lurar mig" Men jag är så DUM som gick på detta. Har i efterhand sökt på hennes namn på google och så sett liknade historier, dock inte någon som var så dum och gick på det som jag var Gråter Önska att jag googlade innan !!

Ni behöver inte berätta att jag är korkad, för det vet jag! Med detta vill jag varna andra och förhoppningsvis kommer det upp på google när folk söker hennes namn eller liknande!

• Svar på tråden Varning för bedragare på blocket!
  • Lady without tattoo

Ja det är ingen nyhet

Yrke: Leg pratkvarn
  • Superbia

Vad dum du är Flört
    Nej då! Det är sånt här man läser om i tidningen och tänker "Fan, vad dumma dom är. Så skulle jag aaaaldrig göra!", men rätt vad det är så står man där och inser att man är en av dessa lättlurade typer. De är riktigt duktiga de där asen, tyvärr.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Trivelina73

Köper bara det jag kan få i hand och aldrig dyra saker. Finns så mycket lurendrejare där ute.

Nytt nick igen till någons förtret
  • Vickan I

A shit vad korkat faktiskt , men starkt av dig att gå ut med storyn för att varna andra .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • voldis

Ja jag mår fan så dåligt över detta :( Jävla skit!! hehe
    Men det är ju något man aldrig kommer göra om igen i alla fall ..
    Det sura var att jag fick mail från andra seriösa köpare som ville köpa det för 2000-3000:-
    Men jag tänkte nej jag kommer ju få 5000:- från Sandra Leland..... ÅÅÅHHHHH

• voldis

Ja dessa bedreagre ska inte få vinna och fortsätta att lura folk!! Viktigt att det finns berättelser som sprids så folk vet vilka varningsklockor som man ska leta efter!

• La Lola

Luktar bedrägeri lång väg.......

Maken har en bil till salu o han fick ett sms häromdan där nån/några försökte sig på något.
    Han goolade mailadressen som killen smsat o fick flera träffar.
    Där blev det ingen affär nä.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • voldis
    Vickan I skrev 2011-08-19 08:20:51 följande:
    A shit vad korkat faktiskt , men starkt av dig att gå ut med storyn för att varna andra .
    Dumma mig Gråter Ja tack, jag har inte berättat för någon förutom min sambo..
  • FuckedForLife
    voldis skrev 2011-08-19 08:26:47 följande:
    Dumma mig Gråter Ja tack, jag har inte berättat för någon förutom min sambo..
    Voldis, nu är jag än en gång förvarnad. Tack för det. Detta är anledningen till varför jag aldrig köper eller säljer saker av privatpersoner. Finns alldeles för många bedragare därute.  Jag handlar endast på seriösa webbbutiker, för där är de seriösa.

Jag hoppas att den här kvinnan eller mannen blir polisanmäld. Har du anmält denne Sandra Leland?
  • Silverfisken

Hej TS! Tack för varningen! Nu tycker jag att du inte ska klandra dig själv mer.Gjort är gjort och nu har du även fått äran att förmedla det till andra :) Folk blir bedragna dagligen och känner sig dumma och klantiga.Men vad gör det om 100 år?

Svar på tråden Varning för bedragare på blocket!