voldis skrev 2011-08-20 10:45:19 följande:
nej armbandet skickade jag och det är jo borta nu :( och sen förde jag över pengar till hennes "bank" genom wester union transfer... :( åhhhhhh!
FuckedForLife skrev 2011-08-20 10:18:20 följande:
Voldis, nu är jag än en gång förvarnad. Tack för det. Detta är anledningen till varför jag aldrig köper eller säljer saker av privatpersoner. Finns alldeles för många bedragare därute. Jag handlar endast på seriösa webbbutiker, för där är de seriösa.
Jag hoppas att den här kvinnan eller mannen blir polisanmäld. Har du anmält denne Sandra Leland?
nej jag har faktiskt inte gjort det. har ALLA mail sparade och det är ca 30-40 A4 sidor plus kvitto från posten och allt, jag tänkte anmäla... men har inte kommit mig för att göra det, dels på grund av skam och dels för jag tror inte jag kommer få varken pengar eller armband tillbaka... och sandra leland är antagligen inte något riktigt namn så tror inte polisen kan göra så mycket
TACK för alla värmande ord ändå! och jag är så glad att ni inte kommer göra samma misstag som mig
Jag tycker ändå att du ska försöka göra en anmälan. Adressen som du skickade armbandet till måste ju gå till den här personen som bedrog dig. Frågan är annars varför h*n ville bedra dig? Du är inte ensam om att bli bedragen såhär över internet, och dessutom så behöver du inte skämmas. Vem som helst skulle se detta att man först får pengarna och sedan kan skicka sakerna - som ett bevis för att man inte kommer bli lurad.
Men du blev det ändå. Det är inget att känna skam över, jag tycker att du ska göra ett försök. Tala med polisen att de kontaktar polisen i Ukraina, och gör en husrannssakan. Jag tror att detta är det bästa sättet.
Styrkekramar från mig också!