Inlägg från: Lady81 |Visa alla inlägg
  • Lady81

Bra bostadsområden i Sundsvall??

Är riktigt förtjust i Sundsvall och både jag och min man skulle kunna tänka oss att flytta dit. Men, oerfaren av staden som man är vill man ju gärna hamna rätt på en gång. Så då lyder min fråga: Vi med 2 barn vart ska man bosätta sig? Önskemål om nära till centrum (gärna promenadavstånd) men ändå inte i själva smeten, gärna lugnt och mysigt och barnvänligt.

Ge mig MASSOR av tips om Sundsvall i sig, arbetsmöjligheter, studier, boende ja allt som bara har med S-vall att göra. Jag tar emot all info jag bara kan få Glad 

• Svar på tråden Bra bostadsområden i Sundsvall??
  • Lady81

Tack SNÄLLA för era svar!! det betyder mkt att få en liten inblick när man inte känner till staden så jätte bra mer än att man passerat och stannat några ggr. Vackert är det ju utan tvekan! Glad

Precis, tack ModestyB för uppradningen av olika områden. Det sista man vill är ju att hamna någonstans där man sedan undrar: Hur sjuttsiken tänkte jag då??? Speciellt om man skulle köpa något. Så det är bra att veta vad man ska hålla sig borta ifrån. Men satsar nog på hyres tills man kommer in i själva staden och lär känna den ordentligt.

Vet ni om man kan hyra hus eller radhus? eller är det bara lägenheter? 

• Lady81

Tack för alla svar igen! Då till nästa fråga: Om man vill ha en hyresrätt är det bara mitt hem som gäller då? eller finns det några andra ni kan tipsa om? Hur lång väntetid upplever ni att det är för att få en lägenhet på ett område man faktiskt verkligen vill till. Visserligen spelar det ju roll om man redan är hyresgäst hos mitt hem osv. Men som utomstående, vilka chanser har man tro?

• Lady81
    ModestyB skrev 2011-09-18 12:32:36 följande:
    Det finns fortfarande väldigt många privata små hyresvärdar där, som har som stora villor med några lägenheter eller ett enda hyreshus med ett fåtal hyreslägenheter i. Man kan faktiskt åka runt och titta på hyreshusen i de områden man är mest intresserad av och kontakta värden direkt.
    Har tyvärr ingen aning om hur långa köer Mitthem har till sina mer attraktiva lägenheter.
    Hur hittar man alla dessa privata hyresvärdar då? Glad Låter ju hel mysigt!! Vet du om det finns även hus att hyra eller är det bara lägenheter?
Svar på tråden Bra bostadsområden i Sundsvall??