• Sarasnaran

    BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

    Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*


    I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

    Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

  • Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

    Frutti, det låter jobbigt. Har inte upplevt detsamma, tänker att du kanske ska ringa och prata med bb eller din bm på mvc, för riktigt så illa vet jag inte om det ska vara. Skickar i alla fall en uppmuntrande kram!

  • Ellynil
    frutti: Usch! Låter verkligen inget kul! Jag har inte heller varit med om det, men jag håller med morotsjos. Kolla upp det! Jag vet en tjej som fick likadant som du, och jag har för mig att de fick operera tom... Vill absolut inte skrämma upp dig, men det är ju lika bra att kolla upp det med en gång, så att det blir åtgärdat snabbt!

    SnutteNuttan: Vilken duktig liten kille du har! Skrattande
    Det där med gördeltrosar låter ju inte helt fel... Får nog ta och införskaffa mig ett par sådana jag med! Den här degmagen är INTE kul!
    Jag gick upp ungefär 20kg Förvånad Har gått ner lite mer än hälften... Men resten (och förhoppningsvis lite mer) ska bort det också!
    Stolt mamma till Oskar 060220
  • Sarasnaran

    Goddagens!

    fruttivännen - Låter jobbigt det där.
    Jag hade problem ett par dagar efter förlossningen precis så som du beskriver. Jag vågade dessutom inte trycka på heller när det var dags för stygnen spände och allt där innanför kändes som om det var på väg ut. Jag började göra knipövningar omedelbart bums när det gått en vecka efter förlossningen. Jag känner faktiskt redan skillnad.
    Men går det inte över eller du känner att det inte sker någon förändring så ska du absolut söka hjälp. *kramar om*

    Så kniiiiip! Det gäller er allihop tjejer!

    Solen skiner idag och vi ska ut och rulla vagn snart.
    Har Hugo i sjalen nu och här luktar fiiiiis.


    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Selmas

    frutti: Jag kan bara trösta dig med att det blir bättre efter 4 veckor för nu klarar jag av att hålla mig innan det är försent,men det har funnits gånger som jag oxå skämts!!!
    Men håll dig i närheten av toaletterna nu i början.

  • Selmas

    Förreste! Någon mer vars barn som har torsk dvs svamp i munnen som inte vill gå bort med vichyvatten? Jag har nu även fått det på min bröstvårta så nu ska den smörjas med vichyvatten oxå. Hur länge ska man behöva ha detta utan att det är skadligt?

  • Tokmaja

    Hej allihopa!!

    Nu är jag tillbaka, ska läsa ikapp mig snart och se hur i haft det!

    Moa är helt underbar. Hon kom ut den 16/3 kl 00:16. Som rapporterade så vägde hon 4410g och var 55 cm. En rejäl liten tös Blev snittade ftersom vattnet hade gått, hon bajsade och sen kom inte värkarna igång. Var på inne på förslossningen kl 8 den 14:e och hon kom på natten den 16:e så jag var så trött efter allt.

    Amningen går hyfsat men nu sitter jag här med tuttarna i vädret för jag har så ont efter såren som redan hunnit bli. imorgon får sambon kila in på apoteket för att köpa amningsnapp. Tänkte även pumpa lite så kan stefan också känna sig behövd. Stackarn, bara byter blöjor och passar upp mig. Hoppas snart att det onda går över så jag kan börja röra mig igen..

  • snöfall

    Hej Allihopa

    Grattis alla som har fått sedan jag sist var in. Nu har väl alla i tråden fått sina småttingar va????

    Mysigt att sitta här och läsa ikapp allt som skrivits. Ni är verkligen duktiga på att vara in och skriva. Själv känner jag mig fortfarande såååå trött och svag. Undra när det ska vända. I morgon så ska jag och kolla mitt Hb igen och hoppas verkligen att det är på väg upp. I soffan ligger William och sover på sambons bröst. Han har varit lite småkinkig nu dom sista dagarna och vill inte riktigt komma till ro. På nätterna sover han dock bra fast inte så länge. Han vill gärna ha mat varannan-var tredje timme.

    Frutti - har inte heller koll på mina nedre regioner. Undra just om det någonsin kommer att bli sig likt där nere. Dock har jag inte det problemet som du har utan tvärtom. Magen har inte kommit igång av sig själv sedan förlossningen utan jag går på laxermedel och det är inte kul.... Har varit i kontakt med alla olika läkare och sjuksköterskor/BM etc och alla kommer med olika råd på vad som ska göras. Tycker själv att det låter konstigt att inte magen fungerar efter två veckor... Är livrädd att tarmarna ska skadas men eftersom dom inte verkar ta det på allvar så är det väl ok.

    Hild - Är också fruktansvärt trött och orkar knappt gå runt kvarteret. Var ju också tvungen att operera mig och jag tror att det påverkat i och med att blodvärdet är lågt. Har du kollat ditt HB? Längtar verkligen tills konditionen är någorlunda tillbaka. Men, det är ju så att man måste ut och promenera för att få den tillbaka. Det blir lite moment 22.

    Apropå vikt - har inte velat väga mig. Har inte bara en trucker-mage utan en GIGANTISK hängbuk. Ser ut ungefär som när jag var i v.23-25 och det verkar inte vilja gå tillbaka. Var också och köpte gördeltrosor igår. Orkade först inte prova utan tog ett par i medium (var tidigare small-medium tjej). Expediten tjatade tills jag gick och provade och jag kom hem med ett par XL !!!!! Fniss! Large hade väl gått men dom kändes så tajta runt låren. Hjälp, vad har hänt!!!!

    Oj, vad långt det blev...
    Må gott allihop!

  • hild

    hej
    har också gigantisk som i v.25 mage och går inte heller tillbaka i omfång men däremot går jag ner i vikt så det är  uppmuntrande, så snöfall, kolla vikten det är uppmuntrande-jag har gått ner 12 kg nu, har 8 kvar. sen får jag jobba på magmusklerna!!!! borde köpa gördel men fattar inte vad som gör att magen går ihop bättre för det? kan ni förklara det för mig!

    jag håller med om byxor-lår-problem, + ärr-problem efter op. jag kan inte ha mina gamla byxor, kan inte ha gravbyxor då de är lågt skurna och skär in i ärret, och mjukisbyxor kan jag ju inte ha ute, fult + kallt.

  • axxette

    frutti: låter inte roligt det där. Jag håller med om att du borde ringa och fråga på MVC, så att du vet. *kramar om*
    Och visst är sömnen avgörande! Får man sova orkar man det mesta!

    Välkommen tillbaka Tokmaja!

    Hälsar en jättetrött Annette

  • Snuttan77

    Nu finns förlossningsberättelsen i min blogg.. Vill bara varna att den vart ganska lång..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!